کف تراشی سرسیلندر با کوچکتر کردن فضای اتاق احتراق، باعث افزایش ضریب تراکم موتور و در نهایت افزایش قدرت موتور میشود. به یاد داشته باشید روغن ترمز نباید به هیچ وجه کم شود زیرا تنها علت کم شدن روغن ترمز نشتی و ریزش روغن است که بسیار خطرناک بوده و در صورت عدم توجه و تمام شدن روغن باعث خالی شدن پدال زیر پا یا اصطلاحا بریدگی ترمز می شود. دراین حالت مجموعه پیستون به صورت پخت لاستیکی با قطعه فلزی میانی ساخته میشود و به علت لاستیکی بودن پیستون عمل هدایت پیستون داخل لوله به خوبی صورت میگرد . در این خودرو نیز روغن به صورت ضربدری توسط لوله های فولادی به چرخها منتقل می شود. پیشنهاد تعویض این روغن برای هر دو سال است که اصولا در مناطق شرجی این نکته بسیارمهم سرسیلندر 16 سوپاپ دوو سیلو تر است. زیرا یکی از خاصیتهای روغن ترمز واکنش آن آب است که در مناطق شرجی فساد این روغن زودتر پیش بینی می شود.

سرسیلندر لیفان
فرصتی پیش آمد تا چند ساعتی را با این جنتلمن آلمانی سپری کنیم و آن را از جنبههای مختلف به چالش بکشیم. هنگامی که دمای مخلوط سوخت و هوا به بالاتر از دمای خود اشتعالی میرسد ، فورا اشتعال رخ نمیدهد، بلکه یک زمان بسیار کوتاهی(کسری از ثانیه) طول میکشد تا مخلوط مشتعل شود، هر چه دمای مخلوط بیشتر از دمای خود اشتعالی باشد این زمان کمتر میشود، به این فاصله زمانی ، تاخیر در اشتعال (Ignition Delay) گفته میشود. قطر قربیلک فرمان ۳۸ CM است که نسبتا زیاد است اما باعث افزایش نیروی فرمان و کاهش بار به دست راننده می شود با این حال در قیاس با هیدرولیک خودروهای دیگر فرمان کمی سفت تر است که این به دلیل طراحی این سیستم برای فشار کمتر به موتور است. در این گیربکس دنده ۱ قدرت بسیار بالایی دارد که توان کشندگی این خودرو را بالا برده است اما فاصله ضریب نسبت دنده یک با دنده دو بسیار بالا ست به طوریکه دنده دو سرعتی تر بوده و گشتاور کمی دارد و این باعث مردگی زودهنگام دنده دو بخصوص در ترافیکها می شود که راننده مجبور خواهد بود برای کاهش لرزش موتور و ادامه حرکت به دنده ۱ برگردد.

سرسیلندر عظام
پولوس سمت چپ خودرو از طرف راست کوتاه تر است زیرا دیفرانسیل در سمت راننده قرار دارد به همین دلیل پولس سمت راست دارای یک بلبرینک است تا طول بلندتر پولوس دچار عدم بالانس نشده و سرسیلندر موتور لرزش نداشته باشد. قفل دنده D1 و D2 هنگام حرکت در سطوح شیب دار مورد استفاده قرامی گیرد تا حداکثر قدرت مورد نیاز از موتور بدست آید و توجه کنید که هنگام قفل D1 یا D2 نباید سرعت خودرو به ترتیب بیشتر از ۶۰ و ۱۰۸ کیلومتر برساعت بشود. روغن موتور این خودرو با ویسکوزیته ۲۰W50 SAE با کیفیت API SG مورد استفاده قرار می گیرد، ظرفیت روغن موتور ۳ لیتر است که با فیلتر ۳.۴ لیتر خواهد بود. همانطور که می دانید SAE نشان دهنده روغن اتومات یا چهار فصل است که به آب و هوای منطقه وابسته است و API نشان دهنده کیفیت روغن است که سعی شود از روغن با گرید SG در این خودرو استفاده شود که برای آشنایی بیشتر به کتاب دوم مراجعه کنید.

گفتنی است، در صورت آسیب به این قطعه در خودروهای سواری داخلی، بین ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومان به صاحب خودرو هزینه ایجاد میشود. سرعت نهائی این خودرو ۱۷۵ کیلومتر بوده و قادرست ظرف ۱۲.۸ ثانیه سرعت صفر تا صد را بدست آورد. اما در نظر داشته باشید که عدم توجه بهمیزان سطح دمای موتور و گاز خوردن مکرر خودرو در هوای گرم، منجربه معیوب شدن واشر سرسیلندر شده و نهایتا این دو سیال مهم در موتور با سرسیلندر بالین تک یکدیگر مخلوط میشوند. تایر این خودرو از نوع ۱۷۵/۷۰R13 و ۱۷۵/۶۵R14 است. سیستم فرمان این خودرو از نوع تلسکوپی مجهز به سیستم هیدرولیک فرمان با جعبه ی فرمان سرسیلندر گسترش وسایل خودرو آسیا شانه ای سرسیلندر 16 سوپاپ تیبا است. از این رو، در ادامه شما مخاطبان گرامی و مالکان محترم را نسبت به هزینههای تعمیر واشر سرسیلندر پراید آگاه خواهیم ساخت. این گروه و یا هر گروه دیگر به سبد خرید شما اضافه میشود که در ادامه ما اعضای آن گروه را به گروه شما اضافه میکنیم.

سرسیلندر گلابی
اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد سرسیلندر نو لطفا به بازدید از وب سایت ما.