⭐️ یخچال های ساید از دو موتور مجزا تشکیل شده اند که قابلیت تنظیم دما را نیز دارند

https://www.bestreview.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AF

کمپرسور یخچال (موتور یخچال)

کمپرسور یخچال مجموعه ای از  پیستون، میلنگ و سوپاپ ها می باشد که با انجام فرآیندهایی وظیفه خود را به درستی انجام می دهد تا چرخه سرمازایی یخچال کامل گردد.

 

میلنگ با چرخش دورانی خود باعث می شود پیستون ها بالا پایین گردند و دقیقا کاری شبیه تلمبه زدن می باشد و با کار متناوب باز و بسته شدن سوپاپ ها، که این فرآیند موجب می شود گاز درون لوله ها و همچنین سیلندرها به جریان درآید.

 

اگر در مورد گاز یخچال ها دنبال مقاله و افزایش تجربه خود می باشید به شما پیشنهاد می کنم تا از قسمت مقاله ها، مقاله گاز یخچال فریزر را مطالعه بفرمایید.

 

در عکس زیر کمپرسور یخچال را مشاهده می نمایید.

کمپرسور چه کاری انجام می‌دهد

در حالی که اغلب افراد در مورد چگونگی کارکرد یخچال و فریزرها سردرگم هستند، آنها در واقع چیزهای بسیار ساده‌ای هستند که به فناوری‌هایی متکی هستند که اغلب بسیار قدیمی‌اند، تصور چگونگی کارکرد یخچال‌های مدرن از گذشته‌های بسیار دوری با ما بوده است.

اجزاء تشکیل دهنده ی کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال مجموعه ای مکانیکی است که پیستون، میلنگ و سوپاپ ها را شامل می شود. میلنگ که توسط یک موتور آسنکرون داخل محفظه کمپرسور یخچال قرار دارد، با چرخش خود سبب می شود پیستون مانند یک تلمبه عمل کند و با باز و بسته شدن سوپاپ ها، گاز موجود در لوله ها و سیلندر به گردش درآید، گاز مرتبا از لوله ی برگشت مکیده شده و با فشار به لوله ی رفت وارد می شود در نتیجه گاز سرما ساز متناوبا در حال حرکت بوده و عمل سرمازی انجام می شود.

 

قابل ذکر است در کمپرسورهای خطی و نوع اسکرال و کمپرسور روتوری دیگر میلنگ وجود ندارد. خنک کردن و روانکاری قسمت مکانیکی و الکتریکی توسط مقدار مشخصی روغن که داخل پوسته وجود دارد، انجام می شود، برای خنک کردن کمپرسور و کندانسور در فریزرهای بزرگ از فن استفاده می کنند.

 

وظیفه ی کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال وظیفه ی گردش و فشرده کردن گاز (مبرد فریون) در درون لوله های اواپراتور را بر عهده دارد که این گاز در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می گردد. بر روی بدنه کمپرسور اغلب سه لوله دیده می شود، لوله ی مخصوص شارژ گاز ، لوله ی رفت (لوله فشار گاز)، لوله ی برگشت (لوله مکش گاز)