از دیگر مزیتهای به کارگیری از همین قطعه میتوان به مصرف سوخت بهینهتر و خنک شدن موتور نیز اشاره داشت. هدرز ها را می توان بر شالوده ظاهری که دارند، در دستههای متعدد دستهبندی کرد، به این ترتیب شرکت تولید کننده می بایست حساس اعتنا به نکتههایی چون مشخصات موتور و فضایی که در اختیار آن است، یک مدل از همین قطعه را طراحی کنند. این دو قطعه از حیث جنس و ساختاری اساسی یکدیگر تفاوت دارند، می توان گفت در هدرز پراید یورو 4 فولادی به جهت هر سیلندر یک خروجی در لحاظ گرفتهشده که پس از اشتعال و بالا داخل شدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی با کمترین مقاومت از اگزوز اتومبیل خارج می شوند و پروسهی انجام همین حادثه اهمیت هدرز پراید یورو 4 فولادی و در مقایسه کلیدی مانیفولد، بسیار پر سرعت و آسانتر است و این مورد قضیه خویش میتواند بر خنکسازی موتور هم تاثیر هدرز دست ساز پراید داشته باشد. طراحی و تولید مانیفولد به صورتی می باشد که سطح آن صیقلی نمیباشد و زبر و ناصاف نیز به نظر میرسد، از این جهت در هنگام بیرون شدن گازها آلاینده، اختلالاتی دیده میشود، البته از آنجاییکه در طراحی و ایجاد هدرز پراید یورو4 فولادی از شیوه خمکاری استفاده شده است، سطح آن صاف و صیقلی دیده میگردد و به این استدلال خروج گازهای آلاینده به بهترین شرایط ممکن واقعه میافتد. همانطور که گفته شد، کارگزاشتن این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما بایستی گفت طراحی که به جهت ساخت قطعه هدرز پراید یورو 4 فولادی حرفهای مورد استعمال قرار میگیرد، بی آلایش نیست؛ در طراحی همین قطعه می توان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین می بایست گفت در تولید و طراحی هدرز پراید یورو 4 فولادی از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای متفاوت و استیل استعمال میشود، بهرهگیری از همین قطعه سبب میگردد که گازهای سوخته شده از احتراق، مهم فشار و در مدتزمان پاره ای از موتور بیرون شود. هدرز را می توان یک جایگزین به جهت مانیفولد خروجی پیشرانه بهحساب آورد که به دلیل هزینهی بالایی که دارد، کمتر بوسیله خودروسازان مورد استفاده قرار میگیرد، اما از آن در طراحی ماشینهای اسپرت و مخصوص مسابقه به کار گیری می شود و حتی ممکن هست شما در ماشینهایی که مدل بالایی دارند، همین قطعه را بهصورت فابریک تماشا کنید. نکتهای که در رابطه دارای طراحی و ساخت این قطعه مهم دارد، روزگار و هزینهای است که شما می بایست برای آن در نظر بگیرید، تولید هدرز را می توان یک فرآیند وقتگیر و پرهزینه بهحساب آورد که به همین ادله بسیاری از خودروسازان آن را بهعنوان یک آپشن در لحاظ میگیرند که باید بهصورت جداگانه بر بر روی خودرو کارگزاری شود و از آن بهعنوان یک قطعه فابریک استعمال نمیکنند. همچنین باید گفت که اکثری از افراد میباشند که به دنبال شیوهای برای ایجاد صدا از اگزوز خودروی خویش هستند؛ بهترین راهحل برای این اشخاص را میتوان استعمال از هدرز در نظر گرفت، ولی می بایست گفت هدرز نمیتواند صدای چندان بلندی ساخت کند، البته همان صدای تولیدی و کم را می توان یکصدای خوشایند در نظر گرفت که نزد رانندگان بهویژه جوانان از حیاتی ویژهای برخوردار است. در صورتی که در طراحی و تولید خودروی شما از قطعهی هدرز به کار گیری شود، گازهایی که به سمت اگزوز میروند، اهمیت سرعت و کارایی بهتری از خودرو خارج میشود؛ از طرفی خودرویی که از همین قطعه برخوردار است، گشتاور بیشتری دارد. اگر شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در آیتم هدرز بر روی پراید لطفا از تارنما ما دیدن کنید.

ایندکسر