کارگزاشتن هدرز بی آلایش ست به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است. بدین ترتیب ، وقتی هدرها اگزوز را خارج می نمایند ، مازاد هوای پاک وجود دارد و به موتورها اجازه می دهد تا تولید اسب بخار را افزایش دهند. پس اط تجهیز به هدرز های کاملا فن ای ، سوله را ترک می کنند. همین عبارت بیانگر ورودی ۴ لوله جدا از هم میباشد که در خروجی به هم متصل می گردند و همین لوله تا خروجی های اگزوز ادامه می یابد. قتی که سوپاپ دودباز می شود گاز ها اساسی فشار بالایی از موتور خارج شده و وارد لوله نخستین هدرز میشوند. به گویش معمولی باید گفت هدرز قطعه ای است که برای تیونینگ و بهبود عملکرد موتور جایگزین منیفولد چدنی شده و بر بر روی موتور نصب میگردد.این قطعه عملا همان عمل منیفولد را انجام می‌دهد و همانند آن گوشه ای از سیستم اگزوز اتومبیل محسوب می شود . هدرز (به انگلیسی: headers) قطعهای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور است که قسمتی ازسیستم اگزوز اتومبیل محسوب میشود. برخی از روکش عایق به جهت پوشش بیرونی هدرز استفاده میگردد تا از بالا رفتن بیش از حد دمای موتور پرهیز به فعالیت آید. طراحی خاص و سطح صیقلی هدرزها که معمولا از کالا فلزاتی چون فولاد، استیل و آلیاژهای گران بها ساخته میگردند به خروج پر سرعت و مالامال فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه خودروهای معمولی می افزاید. همین قطعه جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور شده و به باعث طراحی خوبتر خود، موجب ارتقاء عملکرد، بهبود اقتدار خروجی پیشرانه و کمتر مصرف سوخت میشود. وقتی به چرخه چهار زمانه در چگونگی کارکرد موتورهای اتومبیل نگاه می کنید ، می بینید که موتور در هنگام ضربه قدرت کل اقتدار خود را ایجاد می کند. به این معنی که فعالیت به جهت تولیدکننده اهل ایران نشد ندارد و برای کل خودروها قابلیت ایجاد هدرز وجود دارد. ولی موردی که وجود داراست همین هست که زیرا سوپاپ دود بسته می باشد فشار درون لوله ها سیر نزولی پیدا میکند. کلیدی همین حالا ، چند تفاوت فی مابین هدرز اگزوز و منیفولد اگزوز وجود دارد. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولا به طریق ریخته گری ساخت می شود و به همین دلیل از تراز درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در فرایند خروج گاز های آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد می کنند، اما هدرز به طریق خم کاری ظریف لوله ها رخ می گیرد و مهم ساختار یک نواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسان خیس گاز های آلاینده، تنفس خوبتر پیشرانه، ارتقاء اقتدار و کمتر مصرف سوخت می شود، البته میزان کمتر مصرف سوخت در ازای افزایش اقتدار موتور چندان چشم گیر نمی باشد و از این رو از هدرز معمولا به عنوان یک قطعه کارایی و تیونینگ یاد خواهد شد. از هدرز غالباً بهعنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد میشود. یافتن راهکاری هایی به جهت هوا رسانی بهتر به پیشرانه یکی از اصول مبنا علم تیونینگ به شمار می آید ولی از سوی دیگر تخلیه پر سرعت خیس و تام تر سیلندر از گاز های منفجر شده یا به عبارتی دود اگزوز نیز تاثیر به سزایی در مکش کار کشته خیس و تنفس بهتر پیشرانه ایفا می تیوفایو در جی تی ای وی نماید . به جای فشار از یکسری سیلندر در منیفولد ، هر سیلندر حیاتی به کار گیری از هدر یک لوله اگزوز را اخذ می کند. در ساخت هدرز توجه و نازکی دوچندان بیشتری به فعالیت برده شده و خم کتری لوله ها و نقطه های اتصال آن مهندسی سازی شده بوده و به نوع ایست که هوای خروجی موتور را بهتر تخلیه نموده و سیلندر ماشین خالی تر از دود شده و در عمل به جای آن هوای بیشتری را در هر سطح مکش و سیلندر موتور خودرو از اکسیژن بیشتری لبریز شده و احتراق خودرو کاملتر و قادر خیس بوده و شتاب اتومبیل بالا میرود. تا این نصیب از مقاله به هدف نصب هدرز که تسریع بخشیدن به خروج گازها است،پرداختیم.حال اگر مهندسان در طراحی هدرز توجه لازم را نداشته باشند، گاز ها هنگام خروج مهم فشار بازگشتی رو به رو خواهند شد. هدرز خروجی می باشد که اختصاصا برای کارایی فراتر طراحی و ساخته شده است. در یک موتور معمولی ، پس از خروج گازهای خروجی از سیلندر ، آن ها در منیفولد اگزوز قرار می گیرند. این لوله ها اجازه می دهند گازهای خروجی از اتاق احتراق خارج شوند تا موتور بتواند به درستی فعالیت کند. کارگزاری هدرز یک عدد از بهترین تعیین ها خواهد بود.در واقع بخش دوچندان متعددی از صدای تولیدی پیشرانه به وسیله لوله ها و مبداء های اگزوز منتشر میشوند. در غایت به همین نکته می بایست اشاره نماییم که هدرز برای هر کسی کاربرد نداره و هیچ عاملی به جهت استفاده ساده در شهر نداره.هدرز برای افرادی که بیشتر در کویر رانندگی می‌کنند یا این که افرادی که مسابقه ارائه می کنند به فعالیت میاد و یا افرادی که کلا رو فشار از ماشین به جهت کاربرد های گوناگون استعمال می‌نمایند سفارش میشه.اگر به جهت همین که خودرو کمی خوبتر تو شهر راه بره و گاز بخوره میخواین ببندین هزینه بیخود هستش.چون شما بهترین هدرز رو نیز نصب کنین بهد ۵٠ هزار تا می بایست موتور تعمیر کنید.برای این که در شهر نفس خودرو بهتر باشه کافیه کاتالیزور های خودرو رو ردوبدل یا این که خالی نمایید تا ماشین نفس بهتری داشته باشه و استاندارد خیس باشه. هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر به فرد بفرد در نظر گرفته شده تا فورا پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی اصلی کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر بیرون شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این عمل سریعتر و آسانتر انجام می شود که اما در خنکسازی موتور هم بی اثر گذاری نیست. اگر شما هر جور سوالی در ارتباط اهمیت کجا و نحوه استعمال از تیوفایو دوگانه سوز دارید، می توانید حیاتی ما در برگه وب تماس بگیرید.

ایندکسر