آموزش سئو نت بازده
سئو صفحه اصلی نت بازده
در محتوای سایتشان از قرمز، آبی، نارنجی و استفاده میکنند .اینقدر رنگها را پیچیده استفاده میکنند که اصلاً نمیشود محتوا را بهدرستی مطالعه کرد. ما در خبرنامه تریبون نیز آخرین اخبار حوزه سئو را هر هفته برای کاربران ارسال میکنیم تا همواره از تغییرات این حوزه مطلع باشید. اگر از shopify, wix, magneto, joomla یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده میکنید تقریبا تفاوتی نمیکند. تمام نکاتی که در این صفحه آموختید روی تمام این سیستمها نیز باید پیادهسازی شود. من در این صفحه سعی کردم آموزش رایگان و صفر تا صد سئو را از مبتدی تا پیشرفته ارائه دهم.
در این فصل بصورت عملی و کامل چند سایت وردپرس باهم طراحی خواهیم کرد. اگر هیچ اطلاعاتی درباره وبسایت و اینترنت ندارید خیالتان راحت باشد. در این فصل همه نکات مهمی که باید درباره سایت بدانید گفته میشود. برخی از قالبهای سایتهای وردپرسی، یک بخشی به اسم مطالب مرتبط را به زیر نوشته، اضافه میکنند، که این مورد بسیار عالی است. نکته دیگری که شما باید در محتوا به آن دقت کنید، بولد کردن و تغییر رنگ، برخی از بخشهای مهم محتوا است. مثلاً ما باید کلمه سئو را در این جلساتی که مربوط به سئو سایت میباشد را بولد کنیم.
در یک مشاوره ای که من داشتم؛ سایت مورد نظر با چنین مشکلی مواجه بود. وبمستر وبسایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمیشدند. مهمترین مباحث سئو تکنیکال مربوط به بهینهسازی سایت برای خزش و ایندکس گوگل است. گوگل امروز از کلمه کلیدی فقط برای این استفاده میکند تا متوجه شود صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است و استفاده زیاد از کلمه کلیدی هیچ تاثیری در رتبهگیری صفحه ندارد. پیشفرض ما از اینجا به بعد این است که میخواهید یک مقاله بنویسید.
در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است. اگر شما واقعاً با ما همراه باشید و به مباحثی که ما توضیح میدهیم مسلط شوید این اطمینان را به شما میدهیم که به درامد بالایی برسید. سعی کنید روی کاغذ، استراتژی سایت خودتان را رسم کنید تا بتوانید از این موضوع برای سئو سایت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اما اگر بتوانید زمان بگذارید و برای دستهبندیها، تولید محتوا کنید، برای سایت شما تأثیر مثبت خواهد داشت. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
در این فصل توضیحات اولیه را جهت بهینه سازی سایتتان میدهیم. اگر میخواهیم که سئو سایتتان خوب باشد، همیشه یک یا دو محتوای آماده داشته باشید. همانطور که میدانید، در وردپرس میتوانید محتوا را منتشر نکنید و تنظیمات را بهصورتی سفارشی کنید که محتوا، در زمان مشخص شده، منتشر شود. انتشار رزروی را سعی میکنیم در جلسات بعدی برای شما بیشتر توضیح دهیم. مورد دوم خوانایی است، خوانایی از مهمترین الگوهای سئو جدید است که شما باید این مورد را بهدرستی رعایت کنید.
شما باید از سایت رقبای خود و محتوایی که تولید میکنند آگاهی داشته باشید تا بتوانید با آنها رقابت کنید. گوگل، الگوریتمهای امروز خود را مدیون یک روند تکاملی که از ابتدای تأسیس تاکنون طی نموده، است. امروزه نیز برای موفقیت، الگوریتمها را در قالب سئو ارائه داده است تا بتواند همچنان بهعنوان یک کسب و کار موفق و مورد اعتماد کاربران فعالیت کند. در جلسه 5 توضیحات بیشتری در رابطه با الگوریتمها ارائه کرده ایم. وقتی به گوگل احترام گذاشته و یک مطلب جدید سئو شده در سایت خود قرار میدهید، گوگل هم خزندهی خود را از راه لینک صفحهی ساخته شده وارد آن میکند. خزنده نیز طبق الگوریتمهایی که برایش تعریف شده شروع به بررسی صفحهی سایت شما میکند.
در هر جای صفحه که نیاز بود کاربر اطلاعات بیشتری داشته باشد؛ یک لینک داخلی به سایر صفحات بدهید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان مینویسید. اگر یادتان باشد در فصل آموزش تولید محتوا؛ به صورت کامل نحوه نوشتن مقالات سئو شده را توضیح دادم. من در ادامه این بخش قصد دارم نحوه نوشتن متن سئو شده را به شما آموزش دهم. متن سئو شده هم در صفحه محصول و هم در صفحه مقاله قابل استفاده است. در سایت وردپرسی؛ ابتدا باید ساختار سایت را با ایجاد منوها، صفحات دستهبندی و… ایجاد کنید (در فصل ساختارسازی سایت توضیح دادم).
ولی مثلاً یک صنایعدستی خاص برای روز مادر دارید که میتوانید آن را جزء دستهبندی قرار ندهید و یک برچسب خاص بزنید. در فصل پنجم آموزش سئو نیز به شما نکات مهمی را تدریس خواهیم کرد ، این نکات بسیار مهم و ارزشمند هستند و اگر دقت کنید سایت های بزرگ همه این ویژگی های خوب را رعایت کرده اند. بزرگی می گوید ، واقعیت ها در جزئیات نهفته هستند بنابرین شک نکنید که این جزئیات به کار شما کمک بسیاری می کند. خزنده های گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را سئو داخلی می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.
اولین مرحله در بخش نوشتن این است که زیر تگهای هدینگ را پر کنید. در پر کرردن زیر تگهای هدینگ سعی کنید جملات و پاراگرافها را کوتاه بنویسید تا برای کاربر خواندن آن راحت باشد. در هنگام نوشتن سعی کنید ویرایشی انجام ندهید و فقط بنویسید. ساختار بردکرامب به گونهای است که از هر صفحه؛ به صفحه بالادستی آن لینک داده میشود. این کار باعث میشود ارزش موجود در صفحات آرشیو از صفحات آرشیو به تمام مقالات هدایت شود.
فعالیت در شبکههای اجتماعی میتواند به افزایش شناخت برند و جذب ترافیک کمک کند. انتشار محتوای جذاب در پلتفرمهای مختلف و تعامل با کاربران میتواند بهبود قابل توجهی در میزان بازدید سایت داشته باشد. این فعالیتها میتوانند به صورت غیر مستقیم به بهبود رتبه سئو سایت کمک کنند، زیرا افزایش تعاملات آنلاین میتواند انبوهی از فرصتهای جدید لینکسازی را فراهم آورد. لینکسازی یکی از بخشهای مهم سئو خارجی است که به معنای ایجاد و به دست آوردن لینکهای ورودی با کیفیت از سایتهای معتبر است. لینکهای ورودی میتوانند جایگاه سایت در نتایج جستجو را تقویت کنند. استراتژیهایی مانند ایجاد محتوای قابل اشتراکگذاری و همکاری با وبسایتهای دیگر برای تبادل لینک میتوانند نقش مهمی در بهبود رتبه سایت بازی کنند.
درواقع بهتر است که شما یکی از مواردی باشید که در گوگل و نتایج جستجو در قسمتهای بالاتری قرار داشته باشید. زمانی کاربران به شما اعتماد کامل دارند که شما در صدر نتایج جستجو یا Top Positions قرار داشته باشید. بنابراین برای اینکه کاربران به شما اعتماد کامل داشته باشند شما به Seo نیاز دارید. یاد بگیرید که گوگل، بزرگترین موتور جستجو، چگونه صفحات وب را کشف و سازماندهی میکند و شما چه کاری میتوانید انجام دهید تا در نتایج جستجوی آن ایندکس و رتبهبندی شوید. سئو یکی از بهترین راهکارها برای افزایش بازدید وبسایت و افزایش درآمد می باشد اما اگر به شیوه اصولی و صحیح انجام شود. اگر سایتمان دچار خطاهای سئویی باشد علی رغم تلاش ما نتیجه به دست آمده ممکن است دلخواه نباشد.
حتی اگر برنامه نویس هستید به هیچ عنوان وقت خود را روی طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی تلف نکنید. وقتی کسب و کارتان رونق پیدا کرد؛ میتوانید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. صفحاتی که مشکل دارد را پیدا کنید، بررسی کنید و سپس با اطلاعاتی که در بخش سئو تکنیکال و قسمت افزایش سرعت سایت آموختید؛ صفحات مشکل دار را بهبود دهید. فرقی نمیکند محتوایی که میخواهید بنویسید؛ یک مقاله است یا یک محصول. کار اول شما این است که کلمه کلیدی صفحه را مشخص کرده باشید. در ادامه آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته میخواهم سریعترین روش سئو سایتهای وردپرسی را به شما آموزش دهم.
گوگل امروز دوست دارد به صفحات تخصصیتر رتبه بدهد و برای شناخت تخصص مقاله از سیستم معناگرایی استفاده میکند. نه انقدر کم باشد که گوگل متوجه ارتباط صفحه نشود و نه انقدر زیاد باشد که کیورد استافینگ انجام شود و کاربران نیز اذیت شوند. متادسکریپشن در نتایج گوگل به نمایش در میآید؛ پس میتواند CTR صفحه را بالا ببرد. از نظر من مهمترین بخش مقاله؛ مقدمه یا Intro است.در مقدمه باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید. مثلا اگر ۱۰ لینک در منوی اصلی سایت داریم، ۷ لینک با هدف سئو وجود دارد و ۳ لینک با هدف برندسازی. لطفا توجه داشته باشید نوع آدرسدهی بالا یک حالت عمومی بهینه است اما پیکربندی آدرسهای وبسایت خیلی حرفهای تر از این میتوانند پیکربندی شوند.
بسیاری از آنها نیز از تجربه و علم کوچک خودمان است که در اختیار شما کاربران عزیز ابزار وردپرس قرار میدهیم. دوستان در نظر داشته باشید که هرکجا نام الگوریتم پاندا را شنیدید بدانید که روی کیفیت محتوا کار میکند. هنگامیکه وبسایت شما توسط گوگل بررسی میشود الگوریتم پاندا یکسری سؤال میپرسد. با این سؤالات متوجه میشود که ارزش محتوای وبسایت شما چقدر ارزش دارد. بهعنوانمثال در نظر بگیرید که شما در سایت خود محتوایی تولید کردهاید که 100 کاربر آن محتوا را مشاهده میکنند. اکنون بررسی می کنیم که پاندا چطور این موضوع را متوجه میشود.
پس باید مهمترین کلمه کلیدی را به مهمترین دستهبندی لینک بدهیم. یادگیری سئو بسیار آسان است ، ما مبحث سئو ( رسیدن به نتایج اول گوگل ) را به سبک خودمان به شما آموزش میدهیم. آموزش سئو رایگان است و رایگان خواهد ماند با خیالی آسوده برای یادیگیری اقدام کنید و از این طریق وبسایت خود را ارتقا داده و درآمد بیشتری کسب کنید. کارا بودن سایت وردپرسی ، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. گوگل ما را با تحلیل نمودن محتوایی که منتشر میکنیم، درک میکند و روی سایتهایی که محتوای نامناسب تولید میکنند سرمایهگذاری نخواهد کرد.
در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید. یک دوره رایگان و گام به گام که با آن میتوانید تکنیکهای سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است. در این بخش؛ مطالب آموزش سئو به زبان ساده که قابل اجرا، جامع و کاربردی که حاصل تجربیات خودمان و از دیگر منابع معتبر سئو است را برای شما آماده کردهایم. مثلا در حوزه کشتی و فوتبال مجلات خوبی بودند که علاوه بر خبر؛ تحلیلهای خوبی نیز مینوشتند. اما امروز متاسفانه؛ اکثر سایتهای محتوایی؛ فقط اخبار را ترجمه میکنند و منتشر میکنند.
البته اگر در شروع کار هستید و توان پرداخت حقوق تولید کننده محتوا را ندارید مجبور هستید خودتان وقت بگذارید و محتوا تولید کنید. در چند سال اخیر و با رشد وبلاگنویسی و وبلاگنویسان و همچنین با افول روزنامه و مجلات چاپی؛ سایتهای محتوا محور زیاد شدهاند. رنگ محصول آیتمی نیست که باعث شود شما برای هر رنگ یک صفحه جداگانه درست کنید. بنابراین باید یک صفحه درست کنید و رنگها را جزو ویژگی محصول قرار دهید. اما در حین نوشتن این مطلب؛ یکی از شرکتکنندگان در دوره جامع سئو سفینه؛ سوالی را مطرح کرد و من احتمال میدهم این سوال خیلی از شما باشد. اما افرادی که اهل چالش نیستند و میخواهند هزینه کنند؛ با خرید رپورتاژ؛ لینکسازی میکنند.
تمرینها و تکالیف عملی به شرکتکنندگان ارائه میشود که باید آنها را تکمیل کنند تا درک خود را از مفاهیم آموزش داده شده، نشان دهند. این آموزش همچنین ممکن است شامل بحثهای گروهی، مطالعات موردی و جلسات حل مسئله باشد. بهعنوانمثال زمانی که کاربران “خرید آیفون در برلین” را جستجو میکردند ممکن بود زمان زیادی طول بکشد تا بتوانند وبسایت موردنظر خودشان را پیدا کنند. همانطور که اطلاع دارید سرعت بال زدن مرغ مگسخوار خیلی زیاد است و مفهوم سرعت و کیفیت را میرساند. گوگل دارای سرویس تبلیغات است که در ادامه آموزش آن را برای شما توضیح خواهیم داد. همچنین برخی از سایتها اعلام میکنند که توسط IP ها و سایتهایی که دارند میتوانند الکسای شما را بالا یا پایین بیاورند.
با انجام کارهای بالا؛ سایتتان دههها برابر سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. در بعضی از شبکههای اجتماعی میتوانید بکلینک مستقیم بسازید و در بعضی دیگر به صورت غیر مستقیم بکلینک بسازید. افرادی که نظرشان را برای شما ارسال کردهاند احتمال خیلی بیشتری دارد به صفحهای بکلینک بدهند که نظرشان در آن وجود دارد. نویسندگان حرفهای هنگامی که یک موضوعی را میخواهند توضیح دهند برای پر اهمیت جلوه دادن محتوایشان؛ احتیاج به آمارهای دقیقی دارند تا به آن استناد کنند. اکثر افراد و شاید شما ممکن است با ظاهر این مسئله مشکل داشته باشید و بگویید در ایران؛ کسی بکلینک رایگان فالوو نمیدهد.
عکسها باعث میشوند که کاربر حس بهتری نسبت به محتوای شما پیدا کند. این موضوع از نظر سئو و امتیازهایی که شما قرار است در گوگل بگیرید، اهمیت زیادی دارد. پس حتماً تصاویر مرتبط را پیدا کنید و در محتوای سایت خود بهکار ببرید. شاید بهترین منبع برای بروز بودن، وبسایت searchenginejournal باشد. منظور من از تجربه کاربری در این بخش چیزی فراتر از سرعت سایت و https است.
نحوه یادگیری در افراد با هم فرق دارد و ممکن است روشی که برای شما مناسب است برای فرد دیگری کارایی نداشته باشد. به همین دلیل، شما میتوانید بسته به مدل یادگیری خود، سئو را با آموزشهای رایگان در خانه یا با شرکت در دورههای پولی شروع کنید. در ادامه درباره ۳ روشی که بیشتر علاقهمندان دوست دارند سئو را با آن یاد بگیرند، توضیح خواهیم داد. در این که اصول سئو به سختی تغییر میکند، هیچ شکی نیست؛ اما ممکن است تاثیر برخی از فاکتورها و جزئیات مرتبط با آن در طول زمان کمتر و بیشتر شود. همچنین گوگل چندین بهروزرسانی در سال برای عملکرد بهتر الگوریتمها ارائه میدهد تا بتواند نتایج جستجو را به آن چیزی که کاربر میخواهد، نزدیک و مرتبطتر کند. اگر علاقه دارید تخصص سئو را که در هر کسبوکاری جایگاه ویژهای دارد و تقاضا برای آن همیشه زیاد است یاد بگیرید، باید بگوییم مسیر خوبی را انتخاب کردهاید.
وردپرس متن توضیحات کوتاه را در تگ متادسکریپشن صفحه قرار میدهد اما با یواست شما میتوانید متادسکریپشن اختصاصی برای هر صفحه بنویسید. در گام آخر باید دستهبندی یا تگ مرتبط به این مقاله یا محصول را انتخاب کنید. البته من مخالف لینک دادن از متن صفحه محصول به سایر محصولات یا… هستم. وردپرس اصولا یک سیستم وبلاگنویسی بود که به مرور توسعه یافت. بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار میدهد.
با این روش، به احتمال زیاد، آموزش شما حداقل ۶ ماه زمان میبرد. برای این که یک وبسایت در نتایج بالای گوگل قرار بگیرد احتیاج دارد تا سئو شود. شما میتوانید با دیدن آموزش سئو، سایت خود یا دیگران را به نتایج برتر گوگل ببرید و درآمد خود را افزایش دهید. در این صفحات بیشتر سعی میکنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آنها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمیتواند بیش از ۳ دستهبندی داشته باشد.
همچنین، UX خوب به بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو کمک میکند. به طور کلی، ترکیب موثر UI و UX به جلب و نگهداشتن کاربران و افزایش ترافیک و موفقیت سایت منجر میشود. سئو در دنیای دیجیتال بهعنوان یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی محسوب میشود و شاید همین باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال آموزش آن باشند. شرکت سئو24 ، یکی از زیرمجموعههای شرکت وب 24، در حوزه طراحی و بهینهسازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی نرمافزارهای تحت وب، فعالیت میکند. این شرکت با هدف ترویج و ارتقای سطح آگاهی درباره سئو و بهینهسازی سایت در کشور، به فعالیت در زمینه آموزش این حوزه میپردازد. سئو24 یک شرکت حرفهای و معتبر در زمینه آموزش سئو است که با داشتن یک تیم مجرب و کارآزموده، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت در حوزه سئو ارائه میدهد.
الان وقت آن است با استفاده از ابزار کبوتر SERP را برای هر کدام از کلمات کلیدی بررسی کنید. مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند. کافی است وارد بخش دریافت گوگل ساجست شوید و روی دکمه کلیک کنید تا برای هزاران کلمه کلیدی شما؛ هزاران گوگل ساجست نیز دریافت شود. معمولا متخصصین سئو خوشهسازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام میدهند. من هم قبلا با نرم افزار اکسل این کار را انجام میدادم و کار بسیار خستهکنندهای بود. از زمانی که عملیات سئو روی یک وبسایت انجام میشود تا زمانی که به اهداف مورد نظر برسید حداقل ۴ ماه یا در بعضی حوزههای پر رقابت تا ۱۸ ماه هم زمان میبرد.
ساختارسازی سایت یکی از مهمترین مباحث تاثیرگذار در رتبهبندی سایت است و ما جزو اولین سایتها در ایران بودیم که به صورت حرفهای به مبحث ساختارسازی سایت در سئو پرداختیم. ساختارسازی سایت باعث می شود رباتهای گوگل راحتتر صفحات سایتتان را پیدا کنند، خزش کنند و ایندکس کنند. در ادامه آموزش رایگان سئو به ساختارسازی سایت در سئو میپردازم. همچنین میتواند بعد از انتشار صفحه روی دکمه منتشر شد کلیک کند تا برای شما ایمیل ارسال شود و در همین بخش میتوانید با نویسندگان سایت خود تعامل داشته باشید. یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته میشود این است که مانند یک بذر رشد میکنند و شاخ و برگ میگیرند. مثلا اینکه شما زحمت زیادی بکشید و روی کلیدواژه “گلدان” در گوگل رتبه بگیرید؛ ارزش زیادی ندارد؛ مادامی که نرخ تبدیل مناسبی از این کیورد داشته باشید.
چنانچه مصاحبههای خوبی انجام دهید و منتشر کنید؛ احتمالا بکلینکهای مناسبی دریافت خواهید کرد. در گذشته اگر خاطرتان باشد در روزنامهها و مجلات کیوسکی که چاپی بودند و خریداری میکردیم مقالات تحلیلی زیادی یافت میشد. مراحل کاملا نصب و سئو وردپرس را در فصل سئو وردپرس به صورت کامل توضیح دادهام. با توجه به اینکه امکانات وردپرس و آموزشهای وردپرس به وفور پیدا میشود وقت خود را صرف سیستم مدیریت محتوای دیگری نکنید. نکته مهم در لینکسازی با رپورتاژ این است که صفحات دستهبندی مهم اولویتبندی شوند و برای آنها رپورتاژ تهیه شود. روش کار سیستم افلیت به این صورت است که به افرادی که باعث فروش محصولات شما میشوند درصد میدهید.
یکی از راههای مهم برای بهبود دیدارپذیری و جذب مخاطبان هدف، بهینهسازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) است. دوره آموزش آنلاین سئو، فرصتی استثنایی برای یادگیری تکنیکها و استراتژیهای موثر در این زمینه فراهم میکند. با شرکت در این دوره، میتوانید مهارتهای لازم برای ارتقاء رتبه وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو را به دست آورید. با رعایت اصول لینکسازی داخلی و پیروی از نقشه راه یادگیری سئو، میتوانید به بهبود رتبهبندی صفحات وبسایت خود در نتایج جستجو و ارائه تجربه کاربری بهتر دست یابید. این تکنیک نه تنها به بهینهسازی موتورهای جستجو کمک میکند، بلکه نقش مهمی در افزایش تعامل کاربران و کاهش نرخ پرش (bounce rate) دارد. آموزش سئو فرآیند یادگیری و آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
البته بعضی از افراد صفحه مقاله را تبدیل به زبالهدان میکنند! یعنی انقدر به صفحات بیربط لینک میدهند که کاربر را آشفته میکند. میتوانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آنها دسترسی بدهید. هر نویسنده با دسترسی خود میتواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند. تقویم محتوای اولیه سایت؛ بر اساس اولویت ساخت صفحات درست میشود. در این مرحله است که مشخص میکنیم استراتژی ما برای شروع کار چیست و چطور قرار است از شروع تا ادامه کار ترافیک را جذب کنیم.
در دوره قبل مباحثی از Seo را به شما آموزش داده بودیم و ایمیلهای مختلف از طرف شما عزیزان که حاوی بازخورد خوبی بود دریافت کردیم. برخی از افراد، برای هر محتوای سایتشان، برچسبهای زیادی را برای هر محتوا ایجاد میکنند. مثلاً سایتهایی هستند که صد برچسب برای یک محتوا تولید میکنند، که این کار بسیار اشتباه است و درواقع خودکشی سایت محسوب میشود. درنتیجه در وبسایتها، تنها جایی که صفحاتی به این شکل وجود دارند، صفحات دستهبندیها است. پس دستهبندی تأثیر بسیار زیادی در نرخ بازدیدهای سایت شما از سمت موتورهای جستجو داشته باشد.
اینجاست که شرکت در یک دوره کارآموزی، تکمیلکننده دانش و اطلاعاتی است که تا به الان توانستهاید از منابع معتبر و دورههای آموزشی پولی و رایگان به دست آورید. اغلب اوقات، دورههای کارآموزی رایگان هستند و شما میتوانید تمام دانش تئوری خود را در پروژههای عملی برای سئوی یک سایت واقعی با سرپرستی یک فرد باتجربه پیادهسازی کنید. اگر بتوانید در این دورهها بیش از حد انتظار ظاهر شوید و همزمان مباحث تخصصی و پیشرفتهتری را هم یاد بگیرید، میتوانید در زمان کمتری برای استخدام اقدام کنید. شما با کمک یک نقشه کلی راه سئو میتوانید ببیند که برای یادگیری این حوزه تخصصی باید از چه مراحلی عبور کنید تا به سطح قابلقبولی در حوزه سئو برسید. ترتیب مباحث زیر، یک رویکرد از مسیر یادگیری سئو است و به شما کمک میکند با جنبههای مهم آن آشنا شوید و هر مبحث را دقیق و با جزئیات کامل بررسی کنید. یکی از بهترین راهکارها که سایتهای مجلهای از آن غفلت میکنند ساخت صفحات هاب برای کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی است که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید..
مثلا اگر ما روزانه هزار ورودی برای صفحه خرید لپ تاپ داشته باشیم و ۱۰۰ نفر از این افراد به خریدار تبدیل شوند؛ نرخ تبدیل صفحه خرید لپ تاپ؛ ۱۰٪ است که عدد بسیار خوبی است. با تحلیل همین آمار میتوان به این نتیجه رسید که با رشد یک پلهای در نتایج گوگل؛ میتوان ۳۰% ترافیک بیشتری کسب کرد. قبل از اینکه وارد خلاصه آموزش سئو شویم میخواهم شما را با رویکردهای درآمدزایی از سئو آشنا کنم. چنانچه با مفاهیم ابتدایی سئو آشنا هستید میتوانید از این خلاصه آموزش استفاده نمایید. دروس زیر به صورت گام به گام طراحی شدهاند و با کلیک بر روی هر سرفصل به صفحه آن درس هدایت خواهید شد.
این کلمات کلیدی باید شامل نام شهر، منطقه یا محلهای باشند که کسبوکار در آن فعالیت میکند. نقشه سایت یک فایل XML است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار وبسایت را بهتر درک کنند و تمامی صفحات آن را به طور کامل ایندکس کنند. ایجاد و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو، فرآیند خزش (Crawling) و ایندکس گذاشتن صفحات را تسهیل میکند. تاریخچه سئو به سالهای اولیه اینترنت باز میگردد، زمانی که موتورهای جستجو مانند AltaVista و Yahoo پدید آمدند. با ظهور گوگل و معرفی الگوریتمهای پیچیدهتری مانند الگوریتم PageRank، مفهوم سئو دچار تحولات زیادی شد. امروزه، سئو شامل بهینهسازی بر اساس الگوریتمها، تولید محتوای با کیفیت و ایجاد لینکهای ورودی معتبر است.
حتی اکنون گوگل امکان این را دارد که از روی عکسها مشابه آنها را پیدا کند. در این آموزش ما به شما نشان خواهیم داد که کسانی که تصور این را دارند که میتوانند گوگل را گول بزنند این کار انجام نشدنی است. ما توانستیم در سال 2009 سرعت، حجم، ارتباط و مفهوم را در موتورهای جستجو توسط الگوریتم کافئین احساس کنیم. سؤالتتان را از ما بپرسید و با آگاهی لازم، سئو سایتتان را انجام دهید. درباره تعریف آن و دستههای آن و برخی شیوههای لینک داخلی یاد بگیرید.
بهتر است رقبای خود را شناخته و با آنها رقابتی سالم داشته باشید. شما با ذهن قدرتمندی که دارید میتوانید سایت رقبا را تحلیل کنید. اگر هنوز سایت ندارید و دارید این مطلب را میخوانید، لطفاً فرض کنید که صاحب یک سایت هستید و این سایت قرار است زندگی و کسب و کار شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان متحول کند. حال در سایتتان یک مطلب آموزشی قرار میدهید، تمامی اصول سئو را رعایت کردهاید و پس از ایندکس شدن، مطلب شما در صفحات گوگل به نمایش درآمده است. 4- پروژه سوشیال سیگنال نیاز به اجرای دقیق کمپین داشته و تا 72 ساعت پس از خرید پروژه اجرا می شود.
بنابراین ما یک محصول و یک محتوا داریم با ۲ آدرس و این یعنی محتوای تکراری. بدیهی است که انجام بازاریابی محتوایی حرفهای در سئو احتیاج به کیورد ریسرچ حرفهای دارد. البته به این موضوع توجه کنید، ارزش تمام صفحات دستهبندی یکسان نیست. خیلی از نکاتی که تا اینجا آموختهاید در سئو فروشگاه اینترنتی هم اجرایی هستند. با کلیک روی هر بخش؛ در بخش پایین آن جزئیات به نمایش در میآید و با کلیک روی جزئیات میتوانید صفحات را مشاهده نمایید. پیشنهادات را میتوانید مرور کنید و هر کجا نیاز بود لینک بدهید.
اگر سایتتان وردپرسی نیست میتوانید با استفاده از ابزارهای آنلاین این کار را انجام دهید. مثلا اگر یک فرم ثبت نام دارید که مخصوص تعداد خاصی از کاربران است و عمومی نیست؛ نیازی نیست در نقشه سایت ثبت شده باشد. نقشه سایت یک فایل XML است که در هاست شما قرار میگیرد و آدرس آن را در سرچ کنسول ثبت میکنید. سئو تکنیکال؛ فرآیند بهینهسازی سایت مطابق با استانداردهای گوگل است. در این روش شاید نتوانید لینک مستقیمی به مقاله خود بسازید اما میتوانید مقاله خود را معرفی کنید.
در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینکسازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید. بردکرامب یکی از روشهای مناسب لینکسازی داخلی است که اگر صحیح استفاده شود؛ ساختار سایت را برای گوگل و کاربران به صورت کامل مشخص میکند. در سایدبار صفحات که معمولا در صفحات مقاله استفاده میشوند، به جدیترین و مهمترین مقالات مرتبط لینک بدهید. این باعث می شود مقالاتی که جدید منتشر میشوند از سایدبار لینکهای زیادی دریافت کنند و اعتبار مناسبی کسب کنند. قبل از هر چیز باید با بررسی صفحه اول گوگل متوجه شوید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی چیست. امروزه تحقیق کلمات کلیدی از فاز سئو فراتر رفته و حتی در مقاصد بازاریابی نیز مورد توجه قرار میگیرد.
ضمن اینکه در هنگام دریافت پروژه نکات مهم (وضعیت قبلی) را یادداشت کنید و سپس بعد از مدت زمان توافقی؛ KPIها را بررسی کنید. چنانچه یک پروژه سئو در اختیار گرفتهاید و کارفرما از شما نتیجه درخواست کرد؛ ارائه KPIهای مناسب به کارفرما میتواند میزان پیشرفت پروژه را نشان دهد. در گذشته سئوکارها فقط روی جذب ترافیک کار میکردند اما امروز ترافیکی از اهمیت بالا برخوردار است که نرخ تبدیل مناسبی نیز داشته باشد. هر چقدر یک صفحه این ۳ عامل را بهتر پاس کند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه اول گوگل دارد. در ادامه آموزش؛ به صورت کامل نحوه برتری در این ۳ عامل را متوجه خواهید شد.
در دوره گوگل سرچ کنسول روش رفع این ارورها را کامل توضیح دادم و اینجا مجال پرداختن به این نکات نیست. در غیر این صورت آدرس نقشه سایتتان را که با پسوند xml است پیدا کنید. برای آپلود نقشه سایت در سرچکنسول مراحل زیر را انجام دهید. یکی از راحتترین کارها در وردپرس؛ ساخت سیستم اسکیمای استاندارد است. برای ساخت سیستم اسکیمای حرفهای برای سایت وردپرسی کافی است دو افزونه زیر را در سایتتان نصب کنید. در واقع هر متنی که در محیط کلاسیک وردپرس بنویسید؛ به صورت اتوماتیک در تگ P قرار میگیرد.
درواقع شما باید بتوانید به طریقی با موتورهای جستجو دوستی کنید. ما کلمه دوستی با موتورهای جستجو و مواردی که موتورهای جستجو دوست دارند را در این دوره خیلی تکرار میکنیم. این بهترین روش سئو است که میتوان در قالب یک جمله میتوان برای شما بیان کرد. ابتدا زمانی که گوگل بهعنوان یک بیزینس شد اوایل سایتی نیز وجود نداشت و تعداد سایتها خیلی کم بود. اما با افزایش تعداد سایتها گوگل بهراحتی نمیتوانست نتایج درست را در اختیار کاربران قرار دهد. درنتیجه کاربران به دلیل اینکه نمیتوانستند به نتیجه برسند در حال ناامیدی از گوگل بودند، زیرا آن چیزی که به دنبال آن بودند برای آن ها نمایش داده نمیشد.
ناصر رسولی متخصص سئو اهل ارومیه