بهینهسازی URLها ساختار حرفهای برای موتورهای جستجو و کاربران!

راهنمای جامع بهینه سازی URL صفحات سایت و تاثیر آن بر سئو رویا استودیو

در صورت لزوم برای خوانایی، از خط تیره برای جدا کردن کلمات استفاده کنید. نشانی های اینترنتی نباید از فاصله یا هر کاراکتر دیگری برای جدا کردن کلمات استفاده کنند. وقتی برای بهینه‌سازی آدرس سایت اقدام می‌کنید، هم کار کاربران و هم کار موتورهای جستجو را برای تشخیص محتوای صفحه مقصد راحت می‌کنید. حتی اگر گوگل اقدام به حذف تگ عنوان کرده و فقط URL صفحه را نمایش دهد، باز هم هر کاربری می‌فهمد داخل صفحه‌ای که قصد کلیک روی آن را دارد، چه چیزی قرار است ببیند. وقتی کاربران بتوانند محتوای صفحه را قبل از بازکردن آن تشخیص دهند، کاربرانی به سایت شما وارد می‌شوند که واقعا به محتوای موردنظر علاقه دارند.

این اشتباه از موارد مهم تاثیر آدرس در سئو است و منجر به خطا Duplicate URL شده و در نهایت مشکلات زیادی را برای سئو سایت در پی خواهد داشت. روش دیگر استفاده از زیر دامنه‌ها (subdomains) یا پوشه‌ها (subdirectories) برای زبان‌های مختلف است. این روش به سازماندهی بهتر محتوا کمک می‌کند و به موتورهای جستجو امکان می‌دهد تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند. مانند هنگام استفاده از فیلترها در صفحه که باعث ایجاد پارامترهای اضافه شده. اگر کنونیکال نشوند، صفحه‌های تکراری ایجاد کرده که می‌توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند.

برای دفعه بعد که نظر می دهم نام، ایمیل و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید. URL مخفف Uniform Useful resource Locator است که همانطور که از نام آن پیداست به معنای آدرس وب وب‌سایت می باشد. به عبارت دیگر،URL ها مانند آدرس های خیابان در دنیای واقعی هستند، آنها به سمت یک “مکان” خاص اشاره می کنند. در نتیجه با تایپ کردن آدرس ما در نوار آدرس مرورگر، به صورت مستقیم به وب وب‌سایت ما هدایت می شود. نهایتاً، مهم است که به‌طور مرتب به تجزیه و تحلیل لینک‌ها و عملکرد URL‌ها بپردازید. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console، می‌توانید وضعیت URL‌های خود را بررسی کرده و مشکلات احتمالی را شناسایی و رفع کنید.

طول مناسب URL برای SEO اهمیت دارد زیرا URL‌های کوتاه‌تر خواناتر هستند، سریع‌تر درک می‌شوند و شانس بیشتری دارند که در نتایج جستجو به طور کامل نمایش داده شوند. در صورتیکه علاقه دارید در مورد چگالی کلمات کلیدی بیشتر بدانید، ادامه این متن را از دست ندهید. همچنین، در هنگام انتخاب کلمات کلیدی، به موضوع صفحه و مخاطبان هدف خود توجه کنید. کلمات کلیدی باید با محتوا و موضوع صفحه مرتبط باشند و به کاربران کمک کنند تا محتوا مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که در بهینه سازی url یک صفحه، باید در نظر بگیرید، ساده و خوانا بودن آن است.

URLها به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی به هر نقطه از وب دسترسی پیدا کنید. URLها مانند برچسب‌های روی کتاب‌ها هستند که به شما کمک می‌کنند کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید. یک URL از چند بخش اصلی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند. پروتکل، اولین بخش URL است و نشان می‌دهد که از چه پروتکلی برای دسترسی به منبع استفاده می‌شود. در حالت کلیURL  شما باید برای کاربران منطقی باشد و موضوع و محتوای صفحه ای را که نشان می دهد را به راحتی توصیف کند. هرچه بتوانید یک URL توصیفی منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای خود بسازید، به احتمال زیاد افراد آن URL ها را به خاطر می آورند، به اشتراک می گذارند و به آن ها لینک می دهند.

موتورهای جستجوی اصلی شروع به ارسال ترافیک وب سایت به صورت هدفمند می کنند و مقدار زیادی از این ترافیک، زمانی هدفمند خواهد شد که شما قدم خاصی برای آن بردارید. استفاده از کلمه کلیدی تارگت در URL، منجر به ارسال سیگنال بهتر به موتورهای جستجو می‌شود. لازم است این کلمه کلیدی به خوبی بتواند نماینده محتوای درون صفحه باشد. آدرس صفحه یا URL که مخفف عبارت Uniform Resource Locator است، در واقع همان آدرسی است که کاربر برای دسترسی به یک صفحه از وب‌سایت، در مرورگر وارد می‌کند. ساختاربندی درست صفحات وب‌سایت به معنای این است که هر صفحه در دسته‌بندی درست خود قرار گرفته و نام هر فولدر با محتوای درون صفحه مرتبط باشد. ساختار URL بهیه سایت یکی از بخش‌های مهمی است که به موتورهای جستجو برای درک بهتر موضوع صفحه کمک کند.

استفاده از تاریخ در URL سایت معمولا برای نشان دادن زمان انتشار یک پست وبلاگ یا صفحه‌ی وب خاص استفاده می‌شود. این کار به کاربران کمک می‌کند تا بفهمند که مطلبی که می‌خواهند بخوانند تا چه زمانی منتشر شده است. برای سئو URL های انگلیسی کوتاه‌تر، خوانا تر هستند و بهتر موتورهای جستجو راحت‌تر می‌توانند موضوع صفحه را تشخیص دهند. اگر چندین URL دارید که به یک محتوا منتهی می‌شوند، برچسب‌های متعارف را پیاده‌سازی کنید تا به موتورهای جستجو اطلاع دهید که کدام نسخه باید ایندکس شود. این کار تلاش های سئوی شما را یکپارچه نگه می دارد و از مسائل مربوط به محتوای تکراری جلوگیری می کند. اجرای روش های موثر برای ساختار URL شما می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارد.

این کار می تواند باعث مشکلاتی در روند خزیدن موتورهای جستجو، ایندکس کردن صفحات، و دیده شدن صحیح صفحات در نتایج جستجو شود. بنابراین، مدیریت درست و بهینه این پارامترها برای بهینه سازی URL و بهبود سئو سایت بسیار ضروری است. حالا با توجه به اهمیت بهینه سازی url و مواردی که در این بخش گفتیم برای بهینه سازی و سئو آدرس صفحات سایت خود، به نکات زیر توجه کنید. این نکات هم روی افزایش رتبه سایت در گوگل و هم روی بهبود اعتبار صفحه، اثرگذار است. نوشتن url و داشتن یک ساختار url مناسب برای سئو و بهینه سازی سایت ممکن است ساده به نظر بیاید اما باید گفت امری است که متأسفانه توسط برخی از طراحان سایت نادیده گرفته می شود. Urlها در واقع بلوک های ساختمان سایت شما می باشند و می توانند نقشی تعیین کننده در افزایش و یا کاهش ترافیک سایت شما ایفا کنند.

تیم بلوویرا با هدف آسان سازی ایجاد کسب و کار آنلاین در بستر وب شکل گرفته است و با آموزش های کاربردی و خدمات کاربردی ایجاد کسب و کار آنلاین را راحت تر از قبل کرده است. جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید. URL‌های خیلی طولانی، گاهی اوقات ممکن است به درستی در نتایج جستجو نمایش داده نشوند. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که منظور از بهینه‌سازی URL صفحات چیست؟ در بخش بعدی در رابطه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد. چون تمامی آدرس ها به یک صفحه اشاره دارند؛ گوگل آن ها را به عنوان آدرس های متفاوتی که محتوای تکراری دارند شناسایی می کند.

برای پیشگیری از اثرهای منفی تغییر URL بر سئو سایت و بهینه‌سازی URLهای قدیمی سایت، لازم است که از ریدایرکت 301 استفاده کنید. استفاده از پوشه‌ها و دسته‌بندی‌ها در سایت، به نظم سایت شما کمک می‌کند؛ اما باید متوجه باشید که استفاده زیاد از پوشه‌ها و دسته‌بندی‌های تودرتو باعث طولانی‌تر شدن URLها نشوند. برخی اوقات ممکن است یک CMS در URL صفحات، چندین پوشه و فولدر تودرتو را نمایش دهد و باعث بیش از حد طولانی شدن URL شود. کلمات موجود در URL، کاربر را به سمت محتوایی که به دنبال آن است هدایت می‌کند، پس بهتر است با دقت انتخاب شوند و حاوی پوشه‌ها و فولدرهای بیش از حد نباشند. استفاده از کلمه کلیدی نامربوط در URL، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که در هنگام نوشتن url اتفاق می‌افتد. در نتیجه لازم است کلمه کلیدی دقیقی که در مطلب صفحه وجود دارد را انتخاب کنید.

با توجه به اهمیت ساختار URL و تاثیر آن بر سئو، توجه به این نکات می‌تواند جایگاه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل به‌طور قابل‌توجهی ارتقا دهد. URL سئو شده، تجربه کاربری بهتری ایجاد کرده و اشتراک‌گذاری صفحات را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. در نهایت، توجه به ساختار URL و ایجاد URL‌های کوتاه و بهینه می‌تواند به‌طور قابل توجهی به بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک کمک کند. کاربران تمایل دارند روی لینک‌هایی کلیک کنند که محتوای آن‌ها را به وضوح نشان دهند. URL‌های بهینه‌شده که شامل کلمات کلیدی و توصیفاتی از محتوای صفحه هستند، بیشتر توجه کاربران را جلب می‌کنند و احتمال کلیک بر روی آن‌ها افزایش می‌یابد.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه URL ها را هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران بهینه کنید. ساختار URL به عنوان یکی از عناصر اساسی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شناخته می‌شود. URL‌های مناسب نه تنها به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی محتوای سایت را درک کنند، بلکه به موتورهای جستجو نیز در فهم بهتر ساختار سایت و محتوای آن یاری می‌رسانند. در طراحی سایت با وردپرس، امکان شخصی‌سازی و بهینه‌سازی URL‌ها به راحتی فراهم است، و این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو داشته باشد. قبل از هر چیز برای بهینه‌سازی آدرس سایت باید از ویژگی‌های URL مناسب مطلع شوید. یک URL مناسب بیش از هر چیز باید بتواند به ‌طور مختصر و مفید محتوای صفحه را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کند.

استفاده از حروف کوچک و بزرگ در URL می‌ تواند تأثیر مستقیمی بر خوانایی و یادآوری آن داشته باشد. حروف کوچک برای جلب توجه بیشتر و جلوگیری از سردرگمی بهتر اند، زیرا در URL‌ ها همیشه حروف کوچک استفاده می ‌شود. اما استفاده از حروف بزرگ برای تمایز بین کلمات و جلب توجه می‌ تواند موثر باشد. مولر به کم‌اهمیت نشان دادن وجود کلمه کلیدی در URL ادامه داد و در سال 2017، اهمیت آن را اغراق‌شده خواند. آخرین بخش یک URL مسیری است که به فولدر و فایل مشخصی از وب‌سایت اشاره می‌کند.

اگر شما از Underscore _ استفاده کنید، موتورهای جستجو کلمه‌ها را به هم چسبیده در نظر گرفته که این موضوع باعث می‌شود از لحاظ خوانایی و بهینه سازی URL خارج شود. برای سئو یک سایت نیاز به رعایت کردن فاکتورهای مختلفی دارید و مجموع این عوامل بر روی سئو سایت و رتبه های سایت شما تاثیر گذار هستند. ساختار URL یکی از عناصر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است که نقش مهمی در رتبه‌بندی صفحات وب دارد. URLهای پیچیده و طولانی ممکن است باعث کاهش نرخ کلیک و بدتر شدن رتبه در نتایج جستجو شوند. ساختار URL باید به گونه‌ای باشد که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد. URL بخش مهمی از هر صفحه سایت است که به ‌عنوان راه ورود کاربران به صفحات وب شناخته می‌شود.

از خط تیره به جای آندرلاین برای جدا کردن کلمات استفاده کنید، زیرا موتورهای جستجو خط تیره را به عنوان جداکننده کلمه شناسایی می‌کنند. بخشی از URL ها تا حد امکان خواندنی و دوستانه هستند و صریح و دقیق بودن آن ها به سئو شما کمک می کنند. بسیاری از سازندگان وب مانند وردپرس به طور خودکار نام فایل ها را به عنوان URL پیش فرض استفاده می کنند. هنگامی که URL ها دارای پوشه های فرعی هستند، خزیدن و نمایه سازی موتورهای جستجو برای سایت ها دشوارتر می شود و این می تواند به رتبه شما آسیب برساند. هر زمان که استراتژی سئو خود را ایجاد و تنظیم می کنید، مهم این است که مناطقی را که رقبای شما نادیده می گیرند در نظر بگیرید و از آن ها به عنوان یک فرصت برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

سئو و دنیای آن بسیار گسترده است و در عین حال پیچیدگی های خاص خود را دارد. رسیدگی به امور سئوی سایت نیز باید حتما به افراد متخصص و باتجربه سپرده شود. نخستین گام برای نوشتن URL، این است که به نحوی منعکس کننده‌ی محتوای درون صفحه باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از URLهای پیش‌فرض، آن را به صورت اختصاصی برای هر صفحه تولید کنید. برای جلوگیری از این عامل که یک نقطه منفی در سئو است باید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کرد. خلاصه این پستساختار URL چیست؟چه ساختار URL برای سئو مناسب است؟ URL فارسی یا انگلیسی؛...

در حالی که ممکن است از نظر دستوری مناسب نباشد، حذف علائم نگارشی یکی از ساده ترین روش ها برای مطابقت با بهترین شیوه های سئو سایت است. CTR و یا نرخ کلیک بالاتر به خودی خود برای وب سایتتان بسیار مفید خواهد بود و بازدیدکنندگان بیشتری از سایت خواهید داشت. نرخ کلیک بالا همچنین به گوگل پیشنهاد می کند که این صفحه برای جستجوی انجام شده مناسب و محبوب است. چنین مواردی گوگل را به ارتقاء صفحه شما در نتایج جستجو، که از طریق آن ترافیک بیشتری خواهید داشت، تشویق می کند. یکی دیگر از مزایای یک URL ساده و بهینه شده این است که سایر سایت ها به احتمال زیاد به شما لینک می دهند، زیرا انجام این کار آسان تر است. ثبت وب سایت در دایرکتوری ها مزایای بسیار زیادی جهت بهینه سازی سایت در موتور جستجو و افزایش ترافیک وب سایت دارد.

این روش موجب می‌شود لینک‌های خراب تاثیر منفی در رتبه سایت نداشته باشند. برای این جداسازی بهتر است از خط تیره (dash) به جای خط زیرین (Underscores) استفاده کنید. همچنین زمانی که کل آدرس در یک لینک قالب‌بندی می‌شوند، خط‌های زیرین ناپدید می‌شوند و کاربران نمی‌توانند URL مورد نظر را به طور دقیق مشاهده کنند. بنابراین به جای نوشتن کلمات پشت سر هم، برای جدا کردن کلمات از یکدیگر بهتر است از خط فاصله استفاده کنید. در این حالت کلمات به سادگی توسط کاربران و موتورهای جستجو خوانده می‌شوند.

این روش تا حدودی تاثیر مثبت بر سئو می‌گذارد و بی‌توجهی به آن تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این مقاله به طور کامل در رابطه با ساختار URL، بهینه‌کردن URL صفحات سایت و تاثیر URL در سئو پرداخته‌ایم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. به میزانی که مقصد یا صفحه کنونی، از دامنه اصلی یا Root Folder دورتر باشد، محتوای آن از نظر گوگل ارزش و درجه اهمیت پایین‌تری دارد. بنابراین در صورت امکان بهتر است مسیر دسترسی به صفحات درون وب‌سایت را کوتاه کنید تا محتوای ارزشمند شما تعداد Subfolder کمتری در URL داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت، باعث افزایش خوانایی کاربر و موتورهای جستجو می شود. موتورهای جستجو هر URL مبتنی بر پارامتر را به عنوان یک صفحه جدید در نظر می گیرند.

برای ایجاد URL هایی که هم در موتورهای جستجو و هم برای کاربران طنین انداز باشد، این بهترین شیوه ها را دنبال کنید. اگرچه استفاده از این پارامترها سبب سادگی کار شما خواهد شد ، اما جبران اثرات منفی آن ممکن است به زمان بسیار زیادی نیاز داشته باشد. همانگونه که ذکر شد ، خوانایی url توسط موتورهای جستجو و کاربران عادی، از مهمترین قواعد نوشتن url می باشد. ریدایرکت شدن صفحات امری عادی است ، اما به شرطی که این ریدایرکت شدن نهایتأ به 2 مورد ختم شود. به عبارت دیگر کاربر با کلیک بر روی یک لینک ، نهایتأ 2 بار ریدایرکت گردد.

گوگل توصیه می‌کند که URLها باید به گونه‌ای باشند که در موبایل به راحتی قابل نمایش و استفاده باشند و از پارامترهای اضافی در آن‌ها استفاده نشود. به این معنی که از استفاده از کاراکترها یا اصطلاحات پیچیده خودداری کنید. ساختار منطقی و کوتاه کمک می‌کند که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی مفهوم آن را دریابند. امروزه انواع تصورات غلط پیرامون بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد. یک تصور غلط و بزرگ که بسیاری از صاحبان وب سایت دارند این است که بعد از طراحی سایت و راه اندازی آن، بلافاصله ترافیک دریافت خواهند کرد. نوع محتوا و موقعیت صفحه در سایت نیز تأثیر زیادی بر انتخاب کلمات کلیدی در URL دارد.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/