تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ بازدید2023-04-08

15 ترفند افزایش بازدید پیج اینستاگرام 100% تضمینی

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. سه شاخص قبلی در صورتی می توانند برای شما کارآمد باشند که زمان درست انتشار محتوا در پیج را بدانید.

افزایش تعداد فالوورها و جلب مشارکت برای پست‌ها می‌تواند کار دلهره‌آوری به نظر برسد، بنابراین پادها به عنوان یک راه جذاب برای افزایش تعداد تعامل پست شما در نظر گرفته می‌شوند. شناسایی مخاطبان کمک می کند تا انتخاب بهتری برای تم و رنگ پیج داشته باشید. همچنین سبک نگارش محتوا، زمان انتشار (روز و ساعت) و … را تعیین می کند. تبلیغات کشویی، مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدیوها هستند که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت آن‌ها را ورق بزند. این تبلیغات در فید و استوری ظاهر می‌شوند، دارای دکمه فراخوانی به اقدام هستند و کاربر را به وب‌سایت هدایت می‌کنند.

هر چه محتوایی که تولید می کنید بهتر و جذاب تر باشد، لایک و کامنت و احتمال share شدن آن بالاتر خواهد رفت؛ در نتیجه، بازدید پیج شما هم بیشتر می شود. فعالیت همیشگی پیج شما، باعث می‌شود که اینستاگرام بیشتر به شما بها داده و پیج شما را مهم تلقی کند. از دید کاربران نیز، پیجی که فعالیت مداوم دارد، نشان از تداوم کار، سخت کوشی و تلاش برای ایجاد محتوای مناسب را خواهد داشت. پس به جای اینکه در یک روز از هفته بیش از حد فعال باشید و سایر روز‌ها فعالیتتان کم شود، جلوگیری کنید. ما سعی می‌کنیم روش‌های مختلف افزایش و جذب فالوور در اینستاگرام را توضیح دهیم. همچینن تاثیر اینستاگرام در سئو سایت را هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هرچند وقت یکبار سراغ پست‌های قدیمی بروید و جواب کامنت‌های آن را بدهید. گاهی می‌توان کپشن را طوری نوشت که مخاطب به دیدن محتوا تا آخر تحریک شود. در مثال زیر با «نوشتن کی فکرش رو می‌کرد آخرش اینجوری شه» مخاطب را برای دیدن محتوا تشویق می‌کند.

حتی اگر هفته‌ای یک پست منتشر می‌کنید، باید کیفیت و ارزش زیادی برای کاربران داشته باشد. استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی در موفقیت پیج شما دارد. برای موفقیت در رشد پیج اینستاگرام، مهم‌ترین نکته استمرار در تولید محتوای باکیفیت و هدفمند است. داشتن برنامه منظم و ایجاد تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا پست‌ها و استوری‌های جذاب و متنوعی ارائه دهید که با نیازها و علایق مخاطبان همخوانی داشته باشد. تعامل با کاربران، پاسخ به نظرات و پیام‌ها و تحلیل داده‌های اینستاگرام برای بهینه‌سازی محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طور خلاصه افزایش ویو اینستاگرام به معنای افزایش تعداد افرادی است که محتوای شما را در این شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنند.

این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آن‌ها و خریدهای قبلی‌شان اجرا می‌شود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدل‌های ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاه‌های موبایل و ساعت‌های هوشمند را خواهد دید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید میزان بازدیدهای پروفایل خود را بالا ببرید، تگ کردن افراد مشهور در استوری‌هاست. زیرا آن‌ها را برای دیدن استوری کنجکاو می‌کند تا وارد پروفایل شما شوند و از این طریق نرخ بازدیدهای پیج بالا می‌رود.

این تبلیغات نسبتا گران‌تر از بقیه روش‌ها هستند، پس اشتباه در آن‌ها می‌تواند به بودجتان صدمه بزند. در بخش تنظیمات اینستاگرام، می‌توانید آمار مربوط به رشد صفحه خود را مشاهده کنید. آمار بازدید از صفحه شما به تفکیک ساعت و جنسیت و سن و سال کاملا مشخص شده و قابل مشاهده است.

این قابلیت کاربردی اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بازدید پست‌های خود را افزایش دهید. اما شما برای گرفتن بهترین نتیجه از هشتگ‌ها باید نکاتی را رعایت کنید که پایین تر به آنها اشاره خواهیم کرد. در ضمن وقتی شما کلمه‌ای را در سرچ اینستاگرام جست و جو می‌کنید بر اساس نام پیج، نتایج را به ما نشان می‌دهد. پس اگر این نام را به خوبی انتخاب کنید در سرچ اینستاگرام هم پیج شما را به کاربران نشان خواهد داد. با انتخاب یک نام خوب و مرتبط به زمینه فعالیت پیجتان می‌توانید شاهد افزایش بازدید اینستاگرام خود باشید.

✅ افزایش بازدید اینستاگرام باعث می‌شود فالوورهای جدید جذب کنید و درآمد بیشتری از این طریق به دست آورید. چرا می‌گوییم فالوورهای فیک برای پیج مضر هستند؟ این فالوورها نرخ تعامل پیج شما را به شدت پایین می‌آورند. از طرفی اگر شما فالوور فیک داشته باشید، پست‌های شما وارد اکسپلور اینستاگرام نمی‌شوند. دلایل زیادی برای پایین بودن بازدید وجود دارد به‌خصوص اگر پیج اینستاگرامتان را به تازگی راه انداخته باشید. مثلا ممکن است به درستی از هشتگ‌ها استفاده نکرده باشید یا هنوز نوع محتوایی که توجه مخاطبان را جلب کند پیدا نکرده باشید.

به صورت مداوم استوری بگذارید

کپشن‌های جذاب نقش مهمی در افزایش تعامل و بازدید پست‌های اینستاگرام دارند. یک کپشن خلاقانه و تاثیرگذار می‌تواند کاربران را ترغیب کند تا بیشتر با محتوای شما درگیر شوند. برای این کار، بهتر است کپشن‌ها شامل پیام‌های کوتاه و واضح باشند و از ایموجی‌ها برای برجسته‌سازی نکات مهم استفاده کنید. همچنین، پرسیدن سوال یا استفاده از عبارات دعوت به عمل (CTA) مانند “نظرتان چیست؟” یا “دوست دارید بیشتر بدانید؟” می‌تواند تعامل بیشتری ایجاد کند. این روزها بسیاری از کاربران اینستاگرام ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند. به همین دلیل اضافه کردن زیرنویس به ویدیوها به عنوان یک ترفند افزایش بازدید پست اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد.

با استفاده از این داشبورد حرفه‌‌ای می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. در آخر هم بهتر است از مخاطبان خود بخواهید که اگر از اکسپلور یا هشتگ وارد پست شما شده‌اند، شما را فالو کنند. در آخر هم پیج خودتان را منشن کنید و یک کال تو اکشن از مخاطبان خود داشته باشید. این موارد باعث ترغیب کاربر برای بازدید از پیج می‌شوند و در حالت کلی منجر به افزایش بازدید اینستاگرام می‌شوند.

    {
  • اما اگر در شروع کار هستید و می خواهید شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید توصیه می کنیم در کنار تبلیغات حتما از خرید کامنت اینستاگرام نیز بهره ببرید چرا که شانس شما را برای جذب فالوور افزایش خواهد داد.
  • |}{
  • هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده می‌کند، معمولاً تصور می‌کند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکه‌های اجتماعی است.
  • |}
  • برای برگزاری کمپین و مسابقه حتما ابتدا باید اهداف خود را مشخص و سپس شرایط را بررسی کنید و در انتها باید نحوه انجام کمپین یا مسابقه را تعیین کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.
  • {
  • این پست ها همچون استوری های تعاملی تاثیر زیادی در جذب مخاطب هدفمند و افزایش بازدید پست دارد.
  • |}
  • این نوع محتوا تعداد زیادی بازدیدکننده را به سمت صفحه اینستاگرام شما هدایت می‌کند.
  • یکی از تکنیک‌های کلیدی در آنالیز این است که به بررسی رفتار فالوورها توجه کنید.

۱- تولید محتوای با کیفیت و مستمر

اگر می‌خواهید افزایش بازدید اینستاگرام را تجربه کنید باید در مرحله اول بازدید پست‌هایتان را زیاد کنید. تمام این موارد با استفاده از ترفندهای کاربردی و اصولی امکان ‌پذیر است! در این مقاله از کارینو قصد داریم به بررسی 22 ترفند افزایش بازدید اینستاگرام بپردازیم تا ببینید که چطور می‌توانید از این پلتفرم درآمد بالا کسب کنید.

بعد از هدف‌گذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راه‌های متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسب‌وکار خود انتخاب کنید. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدف‌گذاری بر اساس کلمات کلیدی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری می‌تواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود.

به‌عنوان مثال، اگر محصول جدیدی را عرضه کرده‌اید یا یک رویداد خاص برگزار کرده‌اید، می‌توانید آن را در هایلایت ذخیره کنید تا بازدیدکنندگان جدید بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند. این کار باعث می‌شود که محتوای شما دائماً در دسترس باشد و بازدید از استوری‌ها به‌طور مداوم افزایش یابد. برای مثال، اگر یک چالش خاص در حال محبوب شدن است، می‌توانید نسخه‌ای مرتبط با برند یا حوزه فعالیت خود از آن ایجاد کنید و توجه کاربران را به خود جلب کنید. جوایز جذاب و مرتبط با مخاطبان هدف شما می‌توانند انگیزه بیشتری برای شرکت در مسابقه ایجاد کنند.

{

راهکارهای افزایش بازدید اینستاگرام

|}
Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

محتوایی که کاربران به آن نیاز دارند، به سوالات متداول آن‌ها پاسخ می‌دهد و یا حاوی نکات مهمی باشد و دانش مخاطب را افزایش دهد. همکاری کمک می کند که محتوای شما توسط مخاطبان تازه دیده شود، بنابراین بازدیدها را افزایش می دهد. با اینفلوئنسرهای مرتبط کار کنید، یعنی کسانی که بازار هدفشان متناسب با بازار شماست. حمایت آنها ممکن است بینندگان را به خود جلب کند و اعتبار را افزایش دهد. و ترکیب برندهای مکمل به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید و مشخصات یکدیگر را ارتقا دهید. در استوری راحت‌تر می‌توانید با مخاطب تعامل کنید و حتما از قابلیت‌های استوری مثل نظرسنجی یا پرسش و پاسخ آن استفاده کنید.

قبل از آپلود هر محتوا به صورت پست، هشتگ های مرتبط با موضوع را پیدا و آنالیز کنید. توجه داشته باشید این کار نیازمند انتشار چندین پست در ساعت مختلف یک ماه حداقل است. بنابراین تنها با انتشار چند پست در یک هفته تصمیم گیری نکنید؛ چرا که با توجه به جامعه آماری کوچکی قصد تصمیم گیری دارید و نتیجه آن جز پشیمانی نخواهد بود. برای همه ارزشمند است که شما آن ها را نادیده نمی گیرید و فرصت کافی برای بررسی دغدغه ها و سوالات آن ها دارید.

هشتگ‌های پربازدید و جذاب می‌توانند استوری شما را در اکسپلور کاربران بیشتری نمایش دهند و تعامل با آن را افزایش دهند. بدتر اینکه الگوریتم اینستاگرام به چنین دنبال‌کنندگانی حساس است و ممکن است باعث شود پست‌های شما به درستی به مخاطبان هدف نمایش داده نشود. بنابراین حذف فالوورهای فیک و غیرفعال را به صورت دوره‌ای در برنامه خود قرار دهید. ابزارهای آنالیز اینستاگرام به شما در شناسایی این نوع اکانت‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این تگ کردن مکان‌های مرتبط با محتوا نیز می‌تواند به افزایش بازدید کمک کند. به عنوان مثال اگر تصویری از برج خلیفه در اینستاگرام منتشر می‌کنید، تگ کردن لوکیشن برج خلیفه می‌تواند باعث شود تا افرادی که به دنبال تصاویر یا اطلاعات درباره برج خلیفه هستند، با صفحه شما روبرو شوند.

با انتشار ریلز یا استوری، می‌توانید کاربران را به دیدن پست‌های قدیمی‌تر با موضوعات مرتبط با پست جدید، ترغیب کنید. هایلایت‌ها قابلیتی عالی برای آرشیو کردن استوری‌های ماندگار و دسته‌بندی موضوعات مختلف است. از این قابلیت برای معرفی خدمات، نمایش نمونه کارها، پاسخ به سوالات متداول و موارد دیگر استفاده کنید و در کپشن پست‌های خود، کاربران را به دیدن هایلایت‌های مرتبط تشویق کنید. هایلایت استوری‌ها (Story Highlights) قابلیتی کاربردی در اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد استوری‌های منتخب خود را به صورت دائمی در پروفایل‌تان نگه دارید.

استفاده از هشتگ‌های مناسب، نوشتن کپشن حرفه‌ای، تولید و انتشار منظم محتوا و انتشار استوری از بهترین‌های راه‌ها برای بالا بردن بازدید هستند. علاوه بر این، به اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند، پشت‌صحنه‌ها یا حتی محتوای اختصاصی برای فالوورهای استوری می‌تواند باعث شود که آن‌ها احساس خاص بودن کنند و تمایل بیشتری برای تعامل با شما داشته باشند. این تعاملات باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را به افراد بیشتری نمایش دهد. برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی، باید محتوایی جذاب و پیام واضحی داشته باشید.

زیرا افرادی غیر از فالوورها وارد پیج شما می‌شوند که ممکن است به فالوورها و حتی مشتریان شما تبدیل شوند. شما می‌توانید از طریق شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ و از طریق روش‌هایی مثل تبلیغات در سایت‌ها یا پیج‌های تبلیغاتی (اینفلوئنسر و …) میزان بازدید پروفایل خود را افزایش دهید. وقتی شما بتوانید طی یک دوره زمانی خاص (یک هفته، یک ماه یا سه ماه) چه تعداد کاربر از پیج شما دیدن کرده است و آن‌ها را با هم مقایسه کنید، از افت یا پیشرفت پیج خود مطلع خواهید شد. برای مثال وقتی در آمارهای پروفایل ویزیت مربوط به ماه اخیر رشد بیشتری نسبت به 2 ماه قبل داشته‌اید، نشانه‌ای از رشد و پیشرفت است. اما اگر در شروع کار هستید و می خواهید شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید توصیه می کنیم در کنار تبلیغات حتما از خرید کامنت اینستاگرام نیز بهره ببرید چرا که شانس شما را برای جذب فالوور افزایش خواهد داد.

چرا که کاربران بدون صدا هم متوجه می‌شوند، محتوای آن ویدئو چه چیزی است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال سایت بالا بردن ویو پست اینستاگرام می‌گردید، باید بگوییم که راهکار میان‌بری وجود ندارد! در غیر این صورت بالا بردن ویو در اینستاگرام فقط موقتی است و به پیج شما آسیب زیادی می‌زند. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید. در گوگل و دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی، می‌توان با بهره‌گیری از داده‌های موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروه‌های خاصی از مخاطبان نمایش داد.

در این رابطه مطالعه مطلب استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می تواند برای شما مفید باشد. فالوورهای فیکی که توسط ربات ها ساخته می شوند، به راحتی قابل شناسایی هستند. از ویژگی های ظاهری این فالورها می توان به اسم عجیب و نامفهوم و نداشتن عکس پروفایل و اطلاعات تکمیلی قسمت بیو اشاره کرد. اگر وقت این را ندارید که هر روز به یک اندازه زمان بگذارید، می‌توانید از قبل کار‌ها را آماده کنید و در طول هفته برای انتشار آن‌ها برنامه‌ریزی کنید تا فعالیت شما یکنواخت و بدون افت باشد.

البته توصیه می‌شود که متن کوتاه باشد تا بخش زیادی از آن توسط اینستاگرام پوشانده نشود. تصویر زیر نمونه‌ای از پست حمایت شده را نشان می‌دهد که بخشی از کپشن آن پوشانده شده است. در این دهه، رشد و افزایش درآمد قشر زیادی از مردم به شبکه های اجتماعی وابسته شده است. هر فردی در این جامعه، به نوعی با شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام سروکار دارد. در زمان‌های گذشته، شبکه‌های اجتماعی تا این حد رشد نکرده بودند و موتور‌های جستجو نیز تاثیری که امروزه از شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت می‌پذیرند، وجود نداشت اما امروزه داستان متفاوت است.

ما در مقاله زیر تمامی مواردی را که در برگزاری مسابقه اینستاگرامی به آن نیاز دارید، آموزش داده‌ایم. یکی از روش‌هایی که باعث افزایش تعامل شما با فالوورهایتان می‌شود، برگزاری مسابقات اینستاگرامی است. به عنوان مثال اگر اهل تهران هستید و پیج اینستاگرامی دارید، با زدن تگ لوکیشن Tehran، پست شما در نتایج جستجوی تگ تهران به کاربران نمایش داده خواهد شد. ممکن است که شما از یک گروه هشتگ نتیجه‌ی خوبی بگیرید و بخواهید دوباره از همان گروه هشتگ در پستی دیگر استفاده کنید. چون اینستاگرام الگوریتمی دارد که هشتگ‌های تکراری را شناسایی می‌کند و پست‌های پیج‌هایی که از هشتگ‌های تکراری استفاده می‌کنند را تاپ هشتگ نمی‌کند. هر چقدر که کلمات شما منحصر به فردتر باشند، شما مخاطب‌های هدفمندتری را جذب خواهید کرد و در نتیجه پست شما بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

با همکاری با این افراد می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به جامعه‌ای از مخاطبان هدف که به حرف اینفلوئنسرها اعتماد دارند، معرفی کنید. سعی کنید به‌جای خرید ربات برای افزایش بازدید اینستاگرام، روی ارزش محتوای پیج خود کار کنید یا تبلیغاتی اصولی با کمک جریان انجام دهید تا افراد واقعی را به پیج راهنمایی کنید. افرادی که مایلند هم از خدمات شما استفاده کنند و هم از محتوای پیج‌تان لذت می‌برند.

شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیده‌اید، حتماً می‌دانید که بدون تبلیغات، کانالتان... سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسب‌های Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد به‌طور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید.

همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، می‌توانید آن‌ها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. این روش به شما امکان می‌دهد که تبلیغات خود را در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا حتی بخش‌های خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار می‌دهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت می‌کند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. یکی دیگر از تکنیک‌ها برای افزایش پروفایل ویزیت اینستاگرام داشتن تصویر مناسب برای پروفایل است. اگر تخفیفات ویژه‌ای برای محصولات دارید که همیشگی است، می‌توانید آن را به صورت درشت در تصویر پروفایل نمایش دهید تا توسط کاربران دیده شود.

آمارهای مربوط به پروفایل ویزیت اینستاگرام نشان‌دهنده تعداد کاربران جدیدی است که وارد پیج شده‌اند. از هشتگ‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید، محتوای جذاب و باکیفیت ایجاد کنید، به طور منظم پست بگذارید و با فالوورها تعامل کنید. حتی اگر هر روز هم پست و استوری منتشر کنید، در حالی که بی‌هدف، بدون منظور و تارگت خاصی صرفا برای پر کردن محتوای پیج خود این کار را انجام دهید، به بازخورد لازم از طرف کاربر نخواهید رسید. دعوت به نظر دادن در محتوای تصویری شما یا کپشن باعث می شود که افراد بیشتر ترغیب به کامنت گذاشتن شوند اما فراموش نکنید با ترفندهایی جذاب مخاطبان را وادار کنید تا برای شما نظرش را بازگو کند.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
منبع