تبلیغات هدفمند پاسخی به نیازهای بازار2020-06-10
بازاریابی هدفمندTarget Marketing چیست؛ چگونه مشتریان هدفمند جذب کنیم؟
تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) یا هدفگذاری تبلیغات بهگونهای از تبلیغات گفته میشود که تمرکز آن روی علایق، سلیقه و نیازهای کاربران است. تبلیغکنندگان با استفاده از این روش محتوای سفارشی و شخصیسازیشدهای را به مخاطبان خود ارائه میکنند که باعث درگیری ذهن آنها میشود. این روش از تبلیغات معمولاً باتوجهبه موقعیت جغرافیایی، سن، میزان درآمد، میزان تحصیلات، علایق خرید، ارزش مشتری و سبک زندگی او انجام میشود.
هر کدام از این روشها، مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای بخشبندیهای متفاوت مخاطبان مناسب هستند. این استراتژی شامل تعریف پیام، انتخاب کانالهای ارتباطی و تعیین بودجه تبلیغاتی هر کانال میباشد. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به موارد و اطلاعاتی که شما جمعآوری کردهاید انجام میشود. امکان ارسال پیامک تبلیغاتی بر اساس مشاغل و اصناف،کدپستی،ارسال شهر و استان و همچنین اس ام اس از روی نقشه از جمله مورادی هستند که میتوانید در استراتژی های تبلیغات پیامکی خود از آنها استفاده کنید. در اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ امروزی، مشتریان به قدری به دیدن تبلیغات در طول وب گردی خودشون عادت کردن که معمولا تمایلی ندارن که تبلیغات رو به صورت کامل ببینن. به همین دلیل، برندها باید استراتژی های بازاریابی رو به شکلی توسعه بدن که مشتریان در جایی که هستن، محتوای شخصی شده و پیام هایی که منعکس کننده نیازهای مصرف کننده باشه رو دریافت کنن.
تعریف بازاریابی هدفمند چیست؟
- در این روش، کسبوکارها تنها یک نمونهٔ تبلیغاتی که طراحی کرده بودند را در اختیار تمام مخاطبان هدف میگذاشتند و امیدوار بودند که در جلب توجه، موفق عمل کرده باشند. {
- نوعی محتوا رو در نظر بگیرین که مخاطبان شما دوست دارن ببینن و اونها رو در جایی منتشر کنین که مخاطبانتون دوست دارن بیشتر وقت خودشون رو اونجا سپری کنن. |}{
- ۱- مخاطب هدف تبلیغات خود را با تحقیق در مورد تمام جزئیات از قبیل جنسیت، سن، مکان جغرافیایی، میزان تحصیلات، علاقمندی ها، سبک زندگی و … مشخص کنید. |}
- برای مثال اگر کاربر A از سایت X بازدید کند و شاهد تبلیغات کیف و کفش چرم یا در واقع همان محصولات سایت شما باشد ممکن است برای کاربر دیگر در این سایت و در همین جایگاه تبلیغات موبایلهای جدید نمایش داده شود.
- دربارهٔ نحوهٔ بخشبندی، در مقالهٔ «بازار هدف چیست + راههای شناسایی بازار هدف» مفصل صحبت کردیم. {
- تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. |}
محتوای تبلیغ باید هم با سلیقه و نیاز مخاطبان شما و هم با رسانهای که در آن تبلیغ منتشر میشود متناسب باشد. طبق آمار Data Driven Advertising، در سال 2016 برندهای اروپایی بیش از 16میلیارد دلار روی تبلیغات هدفمند سرمایهگذاری کردند که نشاندهندۀ میزان محبوبیت این نوع تبلیغ است. با هدفمندسازی تبلیغات، تبلیغها به شکلی زمانبندی شده و در کانالهایی که مخاطبان مورد نظر ترجیح میدهند، نمایش داده میشوند. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند. امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرتانگیز است!
در همین ابتدای کار لازم است که با توجه به اهدافی که دارید بودجه خود را مشخص کنید و سعی در متعهد بود به آن داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا در آینده بدانید که منابع خود را به چه شکل و در کجا سرمایه گذاری کنید. همچنین به راحتی نیز می توانید میزان نرخ بازگشت سرمایه را اندازی گیری کنید. حال چگونه باید میزان بازدهی این تبلیغات را بالا ببریم؟ با استفاده از استراتژی تبلیغات هدفمند در پلتفرم تبلیغات دیجیتال.
جلوگیری از افراط در هدف گذاری مخاطبین
تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید.
{مزایای بازاریابی هدفمند
|}این کار با مجموعه ای مرتبط از پیام های تبلیغاتی (تبلیغات گرافیکی، ایمیل ها، تبلیغات رسانه های اجتماعی و غیره) انجام می شه که با رفتارهای قبلی مشتری همسو هستن، انجام می شه. مثلا فرض کنین مشتری یک جفت کفش مخصوص دویدن می خره؛ این مشتری بعدا با تبلیغاتی در مورد سایر لوازم جانبی دویدن هدف گرفته می شه. بازار هر کسبوکار شامل بخش های مختلفی است که در هر بخش مخاطبین، خصوصیات مشترکی داشته و نسبت به استراتژی های مختلف بازاریابی واکنش مشابهی دارند. به همین منظور هر بخش از بازار ارزیابی شده و در نهایت به منظور رسیدن به بیشترین درآمد یا تحقق هدفی خاص، آن بخش از بازار که ما را به آن نتیجه میرساند بهعنوان مخاطبین هدف انتخاب میشود. هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ، ابزاری موثر برای بازاریابان دیجیتال است که برای مشتریانی که قبلاً به برند علاقه نشان دادهاند، تمرکز میکند. این روش با استفاده از پیام های تبلیغاتی مرتبط با رفتارهای قبلی مشتریان، آنها را مجدداً هدف قرار میدهد.
با در نظر گرفتن این فاکتورها، میتوان تبلیغات را به صورت کارآمدتر و با نرخ تبدیل بالاتری انجام داد. با استفاده از پلتفرمهای اینستاگرام و تلگرام و برنامههای ایرانی مانند ایتا و روبیکا به خوبی میتوانید تبلیغات خود را در معرض دید کاربران و مخاطبان هدف خودتان قرار دهید. این روش باعث افزایش بازدهی تبلیغات و کاهش هدر رفت منابع میشود و میتواند به کسب و کارها کمک کند تا به شکوفایی و رشد بیشتری دست یابند.
با استفاده از ابزارهایی مانند تبلیغات در رسانههای اجتماعی یا گوگل ادز، میتوانید جمعیتشناسی، علایق و رفتارهای خاص را هدف قرار دهید و به مخاطبان گستردهتری دست پیدا کنید. این روش به شما کمک میکند تا پیام خود را به افراد مناسبتر برسانید و میزان دیده شدن برندتان را افزایش دهید. نرخ تبدیل به تعداد افرادی اشاره دارد که در پاسخ به تبلیغات شما، اقدام دلخواه مانند خرید یا پر کردن فرم را انجام میدهند. تبلیغات هدفمند به شما کمک میکند با دسترسی به مخاطبان مناسب، نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. با هدفگیری دقیق، منابع مالی بیشتری برای دسترسی به افرادی که احتمال تبدیل بالاتری دارند، اختصاص مییابد، که به بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) نیز منجر میشود.
در اینجا ما در مورد یک تبلیغ هدفمند به شکل استراتژیک صحبت میکنیم که هدف آن کاربران از پیش تعیین شدهای هستند که از طریق رفتار گذشته یا سایر دادهها هدفگذاری شدهاند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در این مقاله از شرکت نرم افزاری بهوان ارائه دهنده بهترین نرم افزار crm همراه ما باشید. به فرایندی که طی آن یک کسبوکار و یا سازمان، مشتریان خود را بخشبندی میکند و بازار هدف خود را مشخص میکند، بازاریابی هدفمند گفته میشود. بازاریابی هدفمند مزایای زیادی از جمله صرف هزینه کمتر در تبلیغات، ارسال پیامهای تبلیغاتی شخصیسازی شده و ایجاد حس خوب مشتریان نسبت به برند را به دنبال دارد. علاوه بر این، تبلیغات هدفمند می تونه به شما کمک کنه تا با دقت بیشتری به مخاطبان گسترده تری دست پیدا کنین. با استفاده از ابزارهایی مثل تبلیغات در رسانه های اجتماعی یا گوگل ادز، می تونین دموگرافی، علایق و رفتارهای شخصی رو هدف قرار بدین.
در این بخش با بهروش هایی که برای تبلیغات هدفمند وجود داره اشاره می کنیم که برای طراحی استراتژی های تبلیغاتی خودتون می تونین از اونها کمک بگیرین. نظرسنجی های مشتریان همچنین می تونه داده های ارزشمندی در مورد اثربخشی تلاش های بازاریابی شما ارائه بده. از نتایج گزارش گیری و پیگیری خودتون برای بهبود مستمر کمپین ها و استراتژی های خودتون استفاده کنین.
بخش بندی بازار و داشتن محتوای جذاب اثر و نقش بسیار تعیین کننده ای در تبلیغات هوشمند دارند و تعیین می کنند که آیا شما در بدست آوردن بخشی از بازار موفق شده اید یا هنوز جای کار دارید. پس لازم است برای افزایش فروش و نرخ بازگشت سرمایه به این گروه از مخاطبانتان نیز توجه کنید. تبلیغات هدفمند برای مشتریان یا مصرف کنندگان موثرتر است زیرا برای آنان پیامهایی نمایش داده می-شود که شخصی سازی و مرتبط هستند و نیازی از آنان را برطرف میکنند. از طرف دیگر به نفع کسبوکارها است زیرا به طور بهینه بودجه تبلیغاتی خود را مصرف میکنند، هزینههای اضافی کاهش و نرخ بازگشت سرمایه افزایش مییابد.
مثلاً این همه کسبوکاری که وبلاگ دارند و در حال خلق محتواهای مفید برای جامعۀ هدف هستند، رویکرد غیرمستقیم را پیش گرفتهاند. ابزارهای اتوماسیون در مارکتینگ، در تسریع انجام کارهای تکراری بسیار مفید هستند. دستهبندی هم جزو کارهایی است که سیستمهای اتوماسیون آن را برعهده میگیرند.
مباحثی همچون تحصیلات، سن، جنسیت، میزان درآمد و حقوق، اعتقادات دینی، جایگاه اجتماعی و... برای مثال فرض کنید که قصد دارید دوره های آموزشی مخصوص کنکور مقطع دکتری عرضه و به فروش برسانید. قطعا کسانی به شما رجوع می کنند و مشتریان احتمالی شما هستند که حداقل مقطع ارشد را شروع کرده و یا به اتمام رسانده و در شرف رفتن به مقطع دکتری هستند. پس برای تبلیغات هدفمند بایستی کانال هایی را پیدا کنید که افراد مورد نظر شما در آنجا حضور داشته باشند. در تبلیغات هدفمند، معیارهای تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) شامل موارد زیر است که باعث دقیق تر شدن مخاطبین هدف (Target Audience) شما میگردد. بازاریابان تلاش میکنند کمپین های تبلیغاتی را به گونهای طراحی کنند تا تبلیغات به دست مخاطبان هدف (که از قبل شناسایی شدهاند) برسد و بازدهی بیشتری برای کسبوکار داشته باشد.
همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. تبلیغات این قدرت را دارد که مشتریان جدید را جذب و مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند. بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. در نهایت، با تعیین اهداف SMART، کسبوکارها نهتنها مسیر روشنی برای برنامهریزی تبلیغات ترسیم میکنند، بلکه میتوانند بهطور مداوم عملکرد کمپین را ارزیابی و اصلاح کنند. این فرایند موجب میشود منابع مالی و زمانی به شکلی بهینه مصرف شود و در رقابت با سایر برندها، مزیت قابلتوجهی برای سازمان ایجاد گردد.
نتیجه این رویکرد، افزایش احتمال تعامل و تبدیل مخاطبان به مشتریان و کاهش هدر رفت منابع تبلیغاتی است. بنابراین در پاسخ به سوال تبلیغات هدفمند چیست، میتوانیم بگوییم تبلیغاتی که برایتان بازدهی بیشتری داشته باشد تبلیغات هدفمند گفته می شود. با دنبال کردن این مراحل و تمرکز بر نیازهای مخاطبان خود، می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند و موفقی ایجاد کنید که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.
تبلیغات هدفمند با استفاده از استراتژیهای هوشمندانه و دقیق، به کسبوکارها این امکان را میدهد تا پیامهای تبلیغاتی خود را به مخاطبان مناسبتر برسانند. برای راهاندازی یک کمپین تبلیغات هدفمند موفق، باید گامهای مهمی مانند تعیین هدف کمپین، مشخص کردن بودجه، شناسایی مخاطبان هدف، راهاندازی کمپین و تحلیل دادههای حاصل از کمپین را به دقت اجرا کنید. با انتخاب دقیق مخاطبان، مطمئن میشوید که هر واحد هزینه تبلیغاتی به طور موثر صرف میشود و به افرادی دسترسی پیدا میکنید که به احتمال بیشتری به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند. برای غلبه بر این موانع، ضروری است که کسبوکارها از چارچوبهای استانداردی نظیر SMART برای تعیین اهداف استفاده کنند. همچنین، همواره باید بخشی از بودجه به روشهای تبلیغات آزمایشی اختصاص یابد تا بتوان با ارزیابی مداوم، تاکتیکها را اصلاح کرد. هماهنگی میان تیمهای فروش، بازاریابی و مالی نیز نقش مهمی در بهبود فرایند برندسازی و دستیابی به افزایش فروش دارد.
تقسیمبندی بازار به شما کمک میکند که مخاطبان هدف خود را به گروههای کوچکتر و هماهنگتری تقسیم کنید. نرخ بازده سرمایهگذاری (Return on Investment) یکی از مفاهیم پراهمیت در مارکتینگ است. این مفهوم برای دانستن میزان سرمایۀ عایدی هر سرمایهگذار بر اساس مقدار بودجهای که هزینه کرده، بهوجود آمده است. با بهرهگیری از بازاریابی هدفمند، میتوانید بازده سرمایهگذاری را از طریق استراتژیهای جذب مشتری، افزایش دهید. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد.
بازاریابی هدفمند یکی از روش هایی است که در صورت اجرای درست و اصولی، به شما جهت دست یابی به این مهم، کمک شایانی خواهد کرد. امروزه مصرف کنندگان منابع زیادی از محصولات، خدمات و ارائه دهندگان آن ها را در اختیار دارند. همچنین اطلاعات زیادی برای تجزیه و تحلیل این انتخاب ها در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال در دسترس مشتریان است. ثبت نام در پنل پیامکی پیام رسان، شامل 3 طرح می باشد که شامل استارتر، تک ستاره، دوستاره می باشد. هر 3 طرح از لحاظ امکانات و پشتیبانی یکسانن و تنها تفاوت آنها در نرخ هر پیامک می باشد. اگر حجم ارسالی شما بالا باشد، توصیه می کنیم تا با خرید پنل پیامکی ستاره دار، در مبلغ نهایی هزینه تبلیغات خود صرفه جویی کنید.
خوب است بدانید خریدکردن، لینکهای کلیک شده و دنبالکردن رسانههای اجتماعی از جمله عواملی هستند که بر تبلیغات رفتاری تأثیر میگذارند. در این مرحله و در نهایت به مرحله اجرای برنامههای تدوین شده میرسید که تمامی موارد استراتژی و تعیین شده باید با ابزارهای مختلف تبلیغاتی، پیام تبلیغاتی خود را به بخش هدف خود برسانید. امروزه همه ی افراد به دنبال این هستند که با سرعت بیشتری مسیر کاری خود را پیش بگیرند. از همین رو افرادی که به ارسال پیامک تبلیغاتی جهت رونق کسب و کارشان یا اطلاع رسانی مربوط به فعالیتشان هستند به فکر ارسال پیامک بدون ثبت نام و داشتن یک پنل پیامک اختصاصی هستند. ما در آموزشگاه بازاریابی پیامکی پیام رسان بیش از 5 ساعت ( 15 ویدیو ) آموزش انواع ارسال پیامک تبلیغاتی آماده کرده ایم . از بانک اس ام اس و نمونه پیامک تبلیغاتی های جذابی که در پیام رسان قرار گرفته است استفاده کنید تا یک متن جذاب برای ارسال پیامک انبوه خود استفاده نمایید.
در ادامهٔ مطلب، با ذکر برخی مزایای Targeted Marketing، پاسخ این سؤال را در اختیارتان قرار خواهیم داد.
مثلاً اگر رمان «سلوک» را از شما خریده است، میتوانید پیشنهادهایی متناسب با همین رمان ایمیل کنید. در تبلیغات رفتارمحور، ما یک سری گروه آماده کردهایم که بتوانید تبلیغ خود را فقط به آنها نمایش دهید. مثلاً برای تبلیغ صندوقهای سرمایهگذاری، میتوانید گروه علاقهمندان به سرمایهگذاری را انتخاب کنید.
با بهرهگیری از بازاریابی هدفمند، تعداد بیشتری از مخاطبان شما، بهدلیل مرتبط بودن نیازهایشان با محصولات و خدمات برندتان، فعالیتی که از آنها خواستهاید را به اتمام میرسانند. در نتیجه، با برطرف کردن نیازهای تعداد بیشتری از مخاطبان کمپین بازاریابی هدفمند، نرخ تبدیل خود را افزایش داده و تبلیغاتی موفقتر خواهید داشت. در واقع، تعیین اهداف تبلیغاتی روشن و ساختارمند، بر تمام جوانب استراتژیهای بازاریابی اثر میگذارد؛ از پیام تبلیغاتی گرفته تا نوع محتوایی که در تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات سنتی ارائه میشود. همچنین، این اهداف پایهگذار کمپین تبلیغاتی هستند که باید در هر مرحله از آن—از طراحی مفهومی تا ارزیابی نهایی—تبیین و ارزیابی شوند.
روش کلی این نوع تبلیغات به این شکل است که ابتدا اطلاعات کاملی از جامعه هدف جمع آوری می شود و بعد از این مرحله به علاقه مندی های این افراد پرداخته می شود. سپس با داشتن این اطلاعات محتواهای روانشناسی شده که باعث تحریک احساسات مخاطب شود تولید می شود. اصل خلاقیت مهمترین موضوع در تولید محتوا و پیاده سازی تبلیغات هدفمند است که باعث تاثیرگذاری بیشتر بروی مخاطبان هدف می شود.
در نهایت، آنچه در موفقیت هر کسبوکار اهمیت دارد، درک دقیق هدف تبلیغات و پیادهسازی یک استراتژی مناسب برای دستیابی به آن است. تعیین اهداف روشن، مخاطبشناسی دقیق و سنجش مداوم نتایج تبلیغات، همگی عواملی هستند که میتوانند روند رشد و توسعه را سرعت ببخشند. با در نظر داشتن این نکات، امیدواریم مطالب این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. خیر ، پنل پیامکی پیام رسان ریسپانسیو و تحت وب است و نیاز به نصب برنامه خاصی ندارد . سامانه پیام رسان در تمامی سیستم ها از جمله گوشی موبایل ، تبلت و لپ تاپ به آسانی قابل دسترسی است .
با هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، تبلیغات به کاربرانی نمایش داده میشود که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه شما هستند. تجربهاندوزی از کمپینها و تبلیغات قبلی و بهکارگیری اطلاعات و تحلیل آنها کمک میکند تا در تبلیغات بعدی خود هدفمندتر باشید و بتوانید مخاطبان هدف بیشتری را پوشش دهید. آمار و اطلاعات به شما کمک میکند رفتار مخاطبان هدف را در کمپینهای قبل بررسی کنید و در برنامههای جدید خود براساس موارد واقعیتر سراغ آنها بروید.
منشی پیامکی در سامانه پیامکی پیام رسان این امکان را به شما می دهد تا پیامک ها را دریافت کند و به ازای شروط خاص اقدام خاصی را برای شما انجام دهد و حتی یک پاسخگویی خودکار و هوشمند داشته باشید. با اینکار شما در سامانه پیامک تبلیغاتی پیام رسان علاوه بر ارسال پیامک ، می توانید از کاربران خود پیامک دریافت کنید. سامانه پیامکی پیام رسان از سال 1387 فعالیت خود را شروع کرده و تاکنون بیش از 350 هزار کاربر از پنل اس ام اس پیام رسان استفاده کردنند .
اینجا